New Mathematics Teaching Methods
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F06%3A00002980" target="_blank" >RIV/61989592:15410/06:00002980 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Netradiční metody ve výuce matematiky
Original language description
Matematika je předmětem, který je tradiční součástí základního vzdělávání. V povědomí široké veřejnosti je však matematika obvykle považována za velmi náročný, příliš abstraktní a ne právě oblíbený předmět. Jednu z příčin těchto názorů lze vidět ve způsobu vyučování, které bývá často zaměřeno především na výkon žáka nebo studenta. Aktuální trendy vyučování matematice poskytují celou škálu nových metodických postupů a forem školní práce, které jsou příležitostí pro změnu výše zmíněných postojů. V rámci zimního semestru byl na KM PdF UP realizován cyklus tří didaktických seminářů, jejichž společným tématem byly netradiční metody ve výuce matematiky na základní škole. Všechna setkání byla zaměřena na netradiční motivační činnosti vedoucí ke zlepšení žákovských postojů k matematice, k popularizaci matematiky.
Czech name
Netradiční metody ve výuce matematiky
Czech description
Matematika je předmětem, který je tradiční součástí základního vzdělávání. V povědomí široké veřejnosti je však matematika obvykle považována za velmi náročný, příliš abstraktní a ne právě oblíbený předmět. Jednu z příčin těchto názorů lze vidět ve způsobu vyučování, které bývá často zaměřeno především na výkon žáka nebo studenta. Aktuální trendy vyučování matematice poskytují celou škálu nových metodických postupů a forem školní práce, které jsou příležitostí pro změnu výše zmíněných postojů. V rámci zimního semestru byl na KM PdF UP realizován cyklus tří didaktických seminářů, jejichž společným tématem byly netradiční metody ve výuce matematiky na základní škole. Všechna setkání byla zaměřena na netradiční motivační činnosti vedoucí ke zlepšení žákovských postojů k matematice, k popularizaci matematiky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové metody propagace přírodních věd mezi mládeží
ISBN
80-244-1524-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
69
Pages from-to
59-60
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—