E-learning in the Department of English, the Faculty of Education, Olomouc
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003781" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003781 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
E-learning in the Department of English, the Faculty of Education, Olomouc
Original language description
This paper attempts to summarise advantages and disadvantages of e-learning. In the first part I describe my experience with creating the first modules in the LMS Unifor and my first year with e-learning. I concentrate on the advantages e-learning brings, yet I also give an overview of problems I encountered. In the second part I compare my own experience with the feedback of my students, and in the final part I present several principles for designing such a course.
Czech name
E-learning na Katedře anglického jazyka PdF UP
Czech description
Cílem příspěvku je shrnout výhody a nevýhody e-learningu. V první části popisuji vlastní zkušenosti s tvorbou modulů v LMS Unifor a můj první rok využívání těchto modulů v praxi. Poukazuji na výhody i nevýhody tohoto systému. Ve druhé části srovnávám svévlastní zkušenosti se zpětnou vazbou od studentů. Na závěr nastiňuji několik zásad pro tvorbu takových kurzů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Ways to Teaching and Learning
ISBN
978-80-7041-321-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
155
Pages from-to
92-95
Publisher name
ATECR
Place of publication
Hradec Králové
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—