All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

E-learning in the Department of English, the Faculty of Education, Olomouc

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003781" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003781 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    E-learning in the Department of English, the Faculty of Education, Olomouc

  • Original language description

    This paper attempts to summarise advantages and disadvantages of e-learning. In the first part I describe my experience with creating the first modules in the LMS Unifor and my first year with e-learning. I concentrate on the advantages e-learning brings, yet I also give an overview of problems I encountered. In the second part I compare my own experience with the feedback of my students, and in the final part I present several principles for designing such a course.

  • Czech name

    E-learning na Katedře anglického jazyka PdF UP

  • Czech description

    Cílem příspěvku je shrnout výhody a nevýhody e-learningu. V první části popisuji vlastní zkušenosti s tvorbou modulů v LMS Unifor a můj první rok využívání těchto modulů v praxi. Poukazuji na výhody i nevýhody tohoto systému. Ve druhé části srovnávám svévlastní zkušenosti se zpětnou vazbou od studentů. Na závěr nastiňuji několik zásad pro tvorbu takových kurzů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Ways to Teaching and Learning

  • ISBN

    978-80-7041-321-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    155

  • Pages from-to

    92-95

  • Publisher name

    ATECR

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article