The instruction of pupil with a different mother tongue from the point of view of the teacher's preparation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A10220374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:10220374 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele
Original language description
Monografie prezentuje teoretické i praktické poznatky související s výukou žáků s odlišným mateřským jazykem, dále výsledky relevantních výzkumných šetření. Pozornost je věnována demografickým a legislativním souvislostem, teoretickým modelům vzdělávánížáků s odlišným mateřským jazykem i praktickým zkušenostem z České republiky i zahraničí. Na příkladu PdF UP v Olomouci jsou vymezeny předměty, ve kterých mohou zejména studenti učitelských oborů načerpat související poznatky. Kvantitativní výzkum zjišťoval názory učitelů českých základních a středních škol na obsah jejich pregraduální a postgraduální přípravy směřující k výuce žáků s odlišným mateřským jazykem. Kvalitativní výzkum sleduje prototypy pojmů u žáků s odlišným mateřským jazykem, zaměřuje sena jejich odlišnost od žáků z většinové populace, dále sleduje podobu dialogu, který vede s takovým žákem učitel.
Czech name
Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele
Czech description
Monografie prezentuje teoretické i praktické poznatky související s výukou žáků s odlišným mateřským jazykem, dále výsledky relevantních výzkumných šetření. Pozornost je věnována demografickým a legislativním souvislostem, teoretickým modelům vzdělávánížáků s odlišným mateřským jazykem i praktickým zkušenostem z České republiky i zahraničí. Na příkladu PdF UP v Olomouci jsou vymezeny předměty, ve kterých mohou zejména studenti učitelských oborů načerpat související poznatky. Kvantitativní výzkum zjišťoval názory učitelů českých základních a středních škol na obsah jejich pregraduální a postgraduální přípravy směřující k výuce žáků s odlišným mateřským jazykem. Kvalitativní výzkum sleduje prototypy pojmů u žáků s odlišným mateřským jazykem, zaměřuje sena jejich odlišnost od žáků z většinové populace, dále sleduje podobu dialogu, který vede s takovým žákem učitel.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F07%2FP053" target="_blank" >GP406/07/P053: Education of a pupil with a different mother tongue in terms of teacher's training</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-2162-9
Number of pages
116
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—