All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The instruction of pupil with a different mother tongue from the point of view of the teacher's preparation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A10220374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:10220374 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele

  • Original language description

    Monografie prezentuje teoretické i praktické poznatky související s výukou žáků s odlišným mateřským jazykem, dále výsledky relevantních výzkumných šetření. Pozornost je věnována demografickým a legislativním souvislostem, teoretickým modelům vzdělávánížáků s odlišným mateřským jazykem i praktickým zkušenostem z České republiky i zahraničí. Na příkladu PdF UP v Olomouci jsou vymezeny předměty, ve kterých mohou zejména studenti učitelských oborů načerpat související poznatky. Kvantitativní výzkum zjišťoval názory učitelů českých základních a středních škol na obsah jejich pregraduální a postgraduální přípravy směřující k výuce žáků s odlišným mateřským jazykem. Kvalitativní výzkum sleduje prototypy pojmů u žáků s odlišným mateřským jazykem, zaměřuje sena jejich odlišnost od žáků z většinové populace, dále sleduje podobu dialogu, který vede s takovým žákem učitel.

  • Czech name

    Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele

  • Czech description

    Monografie prezentuje teoretické i praktické poznatky související s výukou žáků s odlišným mateřským jazykem, dále výsledky relevantních výzkumných šetření. Pozornost je věnována demografickým a legislativním souvislostem, teoretickým modelům vzdělávánížáků s odlišným mateřským jazykem i praktickým zkušenostem z České republiky i zahraničí. Na příkladu PdF UP v Olomouci jsou vymezeny předměty, ve kterých mohou zejména studenti učitelských oborů načerpat související poznatky. Kvantitativní výzkum zjišťoval názory učitelů českých základních a středních škol na obsah jejich pregraduální a postgraduální přípravy směřující k výuce žáků s odlišným mateřským jazykem. Kvalitativní výzkum sleduje prototypy pojmů u žáků s odlišným mateřským jazykem, zaměřuje sena jejich odlišnost od žáků z většinové populace, dále sleduje podobu dialogu, který vede s takovým žákem učitel.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP406%2F07%2FP053" target="_blank" >GP406/07/P053: Education of a pupil with a different mother tongue in terms of teacher's training</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-2162-9

  • Number of pages

    116

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book