Education for Responsible Citizenship Within the Meaning of Responsibility and Accountability
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00008402" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00008402 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova k odpovědnému občanství ve smyslu responsibility a accountability
Original language description
Studie představuje nový pohled na výchovu k občanství při akcentování odpovědnosti jedince za své aktivní občanské jednání. Zodpovědnost - ctnost, která s odpovědností úzce souvisí vždy, když si člověk odpovědnost považuje, je v tomto novém pojetí výchovy k občanství prezentována ve smyslu responsibility a accountability. V rámci daného kontextu studie téma vymezuje i terminologicky: odpovědné občanství, aktivní občanství. Druhá část studie se zabývá vymezením významu odpovědnosti (accountability) v souvislosti s klasickým pojetím demokracie. Ve třetí části studie jsou představena teoretická východiska a metodologické stránky výzkumu participace žáků na školním prostředí prostřednictvím žákovských a školních samospráv.
Czech name
Výchova k odpovědnému občanství ve smyslu responsibility a accountability
Czech description
Studie představuje nový pohled na výchovu k občanství při akcentování odpovědnosti jedince za své aktivní občanské jednání. Zodpovědnost - ctnost, která s odpovědností úzce souvisí vždy, když si člověk odpovědnost považuje, je v tomto novém pojetí výchovy k občanství prezentována ve smyslu responsibility a accountability. V rámci daného kontextu studie téma vymezuje i terminologicky: odpovědné občanství, aktivní občanství. Druhá část studie se zabývá vymezením významu odpovědnosti (accountability) v souvislosti s klasickým pojetím demokracie. Ve třetí části studie jsou představena teoretická východiska a metodologické stránky výzkumu participace žáků na školním prostředí prostřednictvím žákovských a školních samospráv.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F09%2FP126" target="_blank" >GP406/09/P126: Qualitative research of the construction professional identity of the civic education teacher through the design of the case study</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Minerva
ISSN
1803-3873
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
29
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—