Cultural aspects in education with a focus on teaching English as a foreign language to pre-service teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009204" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009204 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů
Original language description
práce se zabývá vlivem a rolí kulturních prvků v pedagogickém procesu, jejich interdisciplinární povahou a akcentuje jejich význam a přínos pro cizpjazyčné vyučování. Teoretická část se detailně věnuje pojmovému aparátu, historické reflexi vzniku a vývoje disciplín multikulturní a interkulturní výchovy na severoamerickém kontinentu, ve vybraných evropských zemích a v české epublice a podává přehled uznávaných odborníků na tuto problematiku ve světě i u nás. Věnuje se objasnění provázanosti mezi kulturoua jazykem a kulturou a cizím jazykem a vztahuje jej na proces učení. Empirická část interpretuje výsledky výzkumu názorové orientace posluchačů prvních a třetích ročníků pedagogických fakult Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity Palackého v Olomoucina jinakost a na kulturu v učitelské profesi. Na základě výsledků tohoto výzkumu byly vypracovány konkrétní nárhy, jak v praxi zefektivnit práci s prvky kulturní povahy na sleeovaných pedagogických fakultách, a to jak ve výuce předmětu a
Czech name
Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů
Czech description
práce se zabývá vlivem a rolí kulturních prvků v pedagogickém procesu, jejich interdisciplinární povahou a akcentuje jejich význam a přínos pro cizpjazyčné vyučování. Teoretická část se detailně věnuje pojmovému aparátu, historické reflexi vzniku a vývoje disciplín multikulturní a interkulturní výchovy na severoamerickém kontinentu, ve vybraných evropských zemích a v české epublice a podává přehled uznávaných odborníků na tuto problematiku ve světě i u nás. Věnuje se objasnění provázanosti mezi kulturoua jazykem a kulturou a cizím jazykem a vztahuje jej na proces učení. Empirická část interpretuje výsledky výzkumu názorové orientace posluchačů prvních a třetích ročníků pedagogických fakult Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity Palackého v Olomoucina jinakost a na kulturu v učitelské profesi. Na základě výsledků tohoto výzkumu byly vypracovány konkrétní nárhy, jak v praxi zefektivnit práci s prvky kulturní povahy na sleeovaných pedagogických fakultách, a to jak ve výuce předmětu a
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů