Meaning of poetry writing in literature teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214464" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214464 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam psaní poezie v literární výchově
Original language description
V literární výchově na základních a středních školách by měla být v centru zájmu četba a interpretace umělecké literatury, avšak tomuto přístupu se staví do cesty řada překážek. Dílčí komplikace vycházejí především z požadavků vytvářených přijímacími zkouškami či maturitou, přesto dochází v této oblasti v posledních letech k výraznějšímu posunu směrem od faktografických znalostí k četbě, prožitku a zážitkové pedagogice. Jednu z cest, jak žákům přiblížit svět umělecké literatury, představuje jejich vlastní literární tvorba, jejíž důležitost si začínají učitelé stále výrazněji uvědomovat. Je potěšitelné, když při prohlížení webových stránek škol narazíme na ukázky z žákovské tvorby - jde o díla různých žánrů a žáků různého věku. Taková tvorba může být ilustrací toho správného vztahu mezi učiteli a žáky, odrazem vzájemné důvěry a zdrojem poznání.
Czech name
Význam psaní poezie v literární výchově
Czech description
V literární výchově na základních a středních školách by měla být v centru zájmu četba a interpretace umělecké literatury, avšak tomuto přístupu se staví do cesty řada překážek. Dílčí komplikace vycházejí především z požadavků vytvářených přijímacími zkouškami či maturitou, přesto dochází v této oblasti v posledních letech k výraznějšímu posunu směrem od faktografických znalostí k četbě, prožitku a zážitkové pedagogice. Jednu z cest, jak žákům přiblížit svět umělecké literatury, představuje jejich vlastní literární tvorba, jejíž důležitost si začínají učitelé stále výrazněji uvědomovat. Je potěšitelné, když při prohlížení webových stránek škol narazíme na ukázky z žákovské tvorby - jde o díla různých žánrů a žáků různého věku. Taková tvorba může být ilustrací toho správného vztahu mezi učiteli a žáky, odrazem vzájemné důvěry a zdrojem poznání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Slovo o slove (2010)
ISBN
978-80-555-0201-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Prešovská univerzita
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
Apr 26, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—