All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Meaning of poetry writing in literature teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214464" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214464 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Význam psaní poezie v literární výchově

  • Original language description

    V literární výchově na základních a středních školách by měla být v centru zájmu četba a interpretace umělecké literatury, avšak tomuto přístupu se staví do cesty řada překážek. Dílčí komplikace vycházejí především z požadavků vytvářených přijímacími zkouškami či maturitou, přesto dochází v této oblasti v posledních letech k výraznějšímu posunu směrem od faktografických znalostí k četbě, prožitku a zážitkové pedagogice. Jednu z cest, jak žákům přiblížit svět umělecké literatury, představuje jejich vlastní literární tvorba, jejíž důležitost si začínají učitelé stále výrazněji uvědomovat. Je potěšitelné, když při prohlížení webových stránek škol narazíme na ukázky z žákovské tvorby - jde o díla různých žánrů a žáků různého věku. Taková tvorba může být ilustrací toho správného vztahu mezi učiteli a žáky, odrazem vzájemné důvěry a zdrojem poznání.

  • Czech name

    Význam psaní poezie v literární výchově

  • Czech description

    V literární výchově na základních a středních školách by měla být v centru zájmu četba a interpretace umělecké literatury, avšak tomuto přístupu se staví do cesty řada překážek. Dílčí komplikace vycházejí především z požadavků vytvářených přijímacími zkouškami či maturitou, přesto dochází v této oblasti v posledních letech k výraznějšímu posunu směrem od faktografických znalostí k četbě, prožitku a zážitkové pedagogice. Jednu z cest, jak žákům přiblížit svět umělecké literatury, představuje jejich vlastní literární tvorba, jejíž důležitost si začínají učitelé stále výrazněji uvědomovat. Je potěšitelné, když při prohlížení webových stránek škol narazíme na ukázky z žákovské tvorby - jde o díla různých žánrů a žáků různého věku. Taková tvorba může být ilustrací toho správného vztahu mezi učiteli a žáky, odrazem vzájemné důvěry a zdrojem poznání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Slovo o slove (2010)

  • ISBN

    978-80-555-0201-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Prešovská univerzita

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Prešov

  • Event date

    Apr 26, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article