All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Social Conditionality of Interpretation of Pupils and Students' Effort by Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223694" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223694 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů učiteli

  • Original language description

    Interpretace výkonu žáků a studentů bývá často ovlivněna biologickými a psychologickými znalostmi učitelů. Méně již do interpretací vstupují sociologické teorie zaměřující se na sociální nerovnosti ve vzdělání a labelingové teorie. Na následujících řádcích se zamýšlíme nad skutečností, že výkon žáků a studentů bývá často interpretován v závislosti na jejich věku a přiměřenosti náročnosti obsahu výuky, v závislosti na jejich psychické zralosti a schopnostech myšlení či na místě vyučovací hodiny ve školním rozvrhu dne a týdne. Co však bývá často opomíjeno je sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů. Nikoli tedy objektivní kritéria, ale sociálně vytvořené "nálepky", "etikety" či "labely", které jsou například předmětem zájmu teorie sociálních deviací.

  • Czech name

    Sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů učiteli

  • Czech description

    Interpretace výkonu žáků a studentů bývá často ovlivněna biologickými a psychologickými znalostmi učitelů. Méně již do interpretací vstupují sociologické teorie zaměřující se na sociální nerovnosti ve vzdělání a labelingové teorie. Na následujících řádcích se zamýšlíme nad skutečností, že výkon žáků a studentů bývá často interpretován v závislosti na jejich věku a přiměřenosti náročnosti obsahu výuky, v závislosti na jejich psychické zralosti a schopnostech myšlení či na místě vyučovací hodiny ve školním rozvrhu dne a týdne. Co však bývá často opomíjeno je sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů. Nikoli tedy objektivní kritéria, ale sociálně vytvořené "nálepky", "etikety" či "labely", které jsou například předmětem zájmu teorie sociálních deviací.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikurální reformy

  • ISBN

    978-80-244-2775-1

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

    63-71

  • Number of pages of the book

    295

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter