The Social Conditionality of Interpretation of Pupils and Students' Effort by Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223694" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223694 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů učiteli
Original language description
Interpretace výkonu žáků a studentů bývá často ovlivněna biologickými a psychologickými znalostmi učitelů. Méně již do interpretací vstupují sociologické teorie zaměřující se na sociální nerovnosti ve vzdělání a labelingové teorie. Na následujících řádcích se zamýšlíme nad skutečností, že výkon žáků a studentů bývá často interpretován v závislosti na jejich věku a přiměřenosti náročnosti obsahu výuky, v závislosti na jejich psychické zralosti a schopnostech myšlení či na místě vyučovací hodiny ve školním rozvrhu dne a týdne. Co však bývá často opomíjeno je sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů. Nikoli tedy objektivní kritéria, ale sociálně vytvořené "nálepky", "etikety" či "labely", které jsou například předmětem zájmu teorie sociálních deviací.
Czech name
Sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů učiteli
Czech description
Interpretace výkonu žáků a studentů bývá často ovlivněna biologickými a psychologickými znalostmi učitelů. Méně již do interpretací vstupují sociologické teorie zaměřující se na sociální nerovnosti ve vzdělání a labelingové teorie. Na následujících řádcích se zamýšlíme nad skutečností, že výkon žáků a studentů bývá často interpretován v závislosti na jejich věku a přiměřenosti náročnosti obsahu výuky, v závislosti na jejich psychické zralosti a schopnostech myšlení či na místě vyučovací hodiny ve školním rozvrhu dne a týdne. Co však bývá často opomíjeno je sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů. Nikoli tedy objektivní kritéria, ale sociálně vytvořené "nálepky", "etikety" či "labely", které jsou například předmětem zájmu teorie sociálních deviací.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikurální reformy
ISBN
978-80-244-2775-1
Number of pages of the result
9
Pages from-to
63-71
Number of pages of the book
295
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—