Theoretical analysis of the attitudes of primary school teachers in relation to the education of socially disadvantaged pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10225337" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10225337 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teoretická východiska analýzy postojů učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Original language description
Sociální znevýhodnění je jedním z významných faktorů, který může z mnoha hledisek ovlivnit adekvátní rozvoj dítěte a představuje významnou proměnnou v jeho šancích na vzdělání a následném uplatnění se ve společnosti. Domníváme se, že učitelův postoj skládající se z kognitivních, emotivních a konativních složek může významně ovlivnit jak záporně, tak kladně výchovně - vzdělávací proces a edukační činnost učitele ve vztahu k sociálně znevýhodněným žákům. Cílem příspěvku je prezentovat teoretická východiska a záměry výzkumu (IGA) v této oblasti.
Czech name
Teoretická východiska analýzy postojů učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Czech description
Sociální znevýhodnění je jedním z významných faktorů, který může z mnoha hledisek ovlivnit adekvátní rozvoj dítěte a představuje významnou proměnnou v jeho šancích na vzdělání a následném uplatnění se ve společnosti. Domníváme se, že učitelův postoj skládající se z kognitivních, emotivních a konativních složek může významně ovlivnit jak záporně, tak kladně výchovně - vzdělávací proces a edukační činnost učitele ve vztahu k sociálně znevýhodněným žákům. Cílem příspěvku je prezentovat teoretická východiska a záměry výzkumu (IGA) v této oblasti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální pedagogika v souvislostech globální krize
ISBN
978-80-87182-16-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
434-440
Publisher name
Institut mezioborových studií Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
May 5, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—