All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Can Finns Help us to Improve Reading Literacy?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139391" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139391 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mohou nám Finové pomoci zlepšit čtenářskou gramotnost?

  • Original language description

    V našem příspěvku se budeme zabývat v posledních letech velmi aktuálním tématem, a to čtenářskou gramotností českých žáků. V nedávné době jsme v rámci grantového projektu realizovali vlastní výzkum pomocí dotazníku, kde jsme zjišťovali nejen postoje a názory českých učitelů z celé České republiky na tuto problematiku. Podle mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti PISA dlouhodobě dosahují nejlepších výsledků Finové. V příspěvku zmíníme nejdůležitější faktory, proč tomu tak může být, a pokusíme se najít společné a rozdílné rysy s výukou čtenářské gramotnosti na českých školách. Z těchto poznatků vyvodíme nejpodstatnější činitele, které by se daly aplikovat na české školství, a pomohly tak zvýšit úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků na základníchškolách.

  • Czech name

    Mohou nám Finové pomoci zlepšit čtenářskou gramotnost?

  • Czech description

    V našem příspěvku se budeme zabývat v posledních letech velmi aktuálním tématem, a to čtenářskou gramotností českých žáků. V nedávné době jsme v rámci grantového projektu realizovali vlastní výzkum pomocí dotazníku, kde jsme zjišťovali nejen postoje a názory českých učitelů z celé České republiky na tuto problematiku. Podle mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti PISA dlouhodobě dosahují nejlepších výsledků Finové. V příspěvku zmíníme nejdůležitější faktory, proč tomu tak může být, a pokusíme se najít společné a rozdílné rysy s výukou čtenářské gramotnosti na českých školách. Z těchto poznatků vyvodíme nejpodstatnější činitele, které by se daly aplikovat na české školství, a pomohly tak zvýšit úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků na základníchškolách.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Svoboda jazyka - jazyk svobody

  • ISBN

    978-80-7464-173-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    155-160

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Jun 21, 2012

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article