Can Finns Help us to Improve Reading Literacy?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139391" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139391 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mohou nám Finové pomoci zlepšit čtenářskou gramotnost?
Original language description
V našem příspěvku se budeme zabývat v posledních letech velmi aktuálním tématem, a to čtenářskou gramotností českých žáků. V nedávné době jsme v rámci grantového projektu realizovali vlastní výzkum pomocí dotazníku, kde jsme zjišťovali nejen postoje a názory českých učitelů z celé České republiky na tuto problematiku. Podle mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti PISA dlouhodobě dosahují nejlepších výsledků Finové. V příspěvku zmíníme nejdůležitější faktory, proč tomu tak může být, a pokusíme se najít společné a rozdílné rysy s výukou čtenářské gramotnosti na českých školách. Z těchto poznatků vyvodíme nejpodstatnější činitele, které by se daly aplikovat na české školství, a pomohly tak zvýšit úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků na základníchškolách.
Czech name
Mohou nám Finové pomoci zlepšit čtenářskou gramotnost?
Czech description
V našem příspěvku se budeme zabývat v posledních letech velmi aktuálním tématem, a to čtenářskou gramotností českých žáků. V nedávné době jsme v rámci grantového projektu realizovali vlastní výzkum pomocí dotazníku, kde jsme zjišťovali nejen postoje a názory českých učitelů z celé České republiky na tuto problematiku. Podle mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti PISA dlouhodobě dosahují nejlepších výsledků Finové. V příspěvku zmíníme nejdůležitější faktory, proč tomu tak může být, a pokusíme se najít společné a rozdílné rysy s výukou čtenářské gramotnosti na českých školách. Z těchto poznatků vyvodíme nejpodstatnější činitele, které by se daly aplikovat na české školství, a pomohly tak zvýšit úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků na základníchškolách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Svoboda jazyka - jazyk svobody
ISBN
978-80-7464-173-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
155-160
Publisher name
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Jun 21, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—