All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The changing role of a university teacher in the context of social changes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33142823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33142823 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá konkrétními aspekty pedagogické práce vysokoškolského učitele na pozadí měnících se požadavků na jeho působení a činnost v systému terciárního vzdělávání. Studie vymezuje místo a postavení vysokoškolského učitele ve struktuře profesí,analyzuje profesní činnosti vysokoškolského učitele a z nich plynoucí kompetence. Autorka poukazuje na změny v přístupu k výuce a na požadavky akreditace studijních programů. Představuje též některé přístupy k evaluaci vysokoškolských učitelů a poukazuje na důsledky zvýšeného zájmu o vysokoškolské vzdělávání Příspěvek prezentuje nové role učitele, především v kontextu distančního vzdělávání, e-learningu, vzdělávání dospělých a perspektiv celoživotního vzdělávání a učení. Autorka zdůrazňuje nezbytnost systematického vzdělávání jako základního předpokladu pro rozvíjení hlavně pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů v zmíněné oblasti.

  • Czech name

    Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá konkrétními aspekty pedagogické práce vysokoškolského učitele na pozadí měnících se požadavků na jeho působení a činnost v systému terciárního vzdělávání. Studie vymezuje místo a postavení vysokoškolského učitele ve struktuře profesí,analyzuje profesní činnosti vysokoškolského učitele a z nich plynoucí kompetence. Autorka poukazuje na změny v přístupu k výuce a na požadavky akreditace studijních programů. Představuje též některé přístupy k evaluaci vysokoškolských učitelů a poukazuje na důsledky zvýšeného zájmu o vysokoškolské vzdělávání Příspěvek prezentuje nové role učitele, především v kontextu distančního vzdělávání, e-learningu, vzdělávání dospělých a perspektiv celoživotního vzdělávání a učení. Autorka zdůrazňuje nezbytnost systematického vzdělávání jako základního předpokladu pro rozvíjení hlavně pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů v zmíněné oblasti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2012

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    136-149

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database