The changing role of a university teacher in the context of social changes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33142823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33142823 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn
Original language description
Příspěvek se zabývá konkrétními aspekty pedagogické práce vysokoškolského učitele na pozadí měnících se požadavků na jeho působení a činnost v systému terciárního vzdělávání. Studie vymezuje místo a postavení vysokoškolského učitele ve struktuře profesí,analyzuje profesní činnosti vysokoškolského učitele a z nich plynoucí kompetence. Autorka poukazuje na změny v přístupu k výuce a na požadavky akreditace studijních programů. Představuje též některé přístupy k evaluaci vysokoškolských učitelů a poukazuje na důsledky zvýšeného zájmu o vysokoškolské vzdělávání Příspěvek prezentuje nové role učitele, především v kontextu distančního vzdělávání, e-learningu, vzdělávání dospělých a perspektiv celoživotního vzdělávání a učení. Autorka zdůrazňuje nezbytnost systematického vzdělávání jako základního předpokladu pro rozvíjení hlavně pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů v zmíněné oblasti.
Czech name
Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn
Czech description
Příspěvek se zabývá konkrétními aspekty pedagogické práce vysokoškolského učitele na pozadí měnících se požadavků na jeho působení a činnost v systému terciárního vzdělávání. Studie vymezuje místo a postavení vysokoškolského učitele ve struktuře profesí,analyzuje profesní činnosti vysokoškolského učitele a z nich plynoucí kompetence. Autorka poukazuje na změny v přístupu k výuce a na požadavky akreditace studijních programů. Představuje též některé přístupy k evaluaci vysokoškolských učitelů a poukazuje na důsledky zvýšeného zájmu o vysokoškolské vzdělávání Příspěvek prezentuje nové role učitele, především v kontextu distančního vzdělávání, e-learningu, vzdělávání dospělých a perspektiv celoživotního vzdělávání a učení. Autorka zdůrazňuje nezbytnost systematického vzdělávání jako základního předpokladu pro rozvíjení hlavně pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů v zmíněné oblasti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2012
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
136-149
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—