The issue of planning within the transition process for young people leaving the education system and moving into the adult social care system
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143427" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143427 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika plánování přechodu žáků s mentálním postižením ze základních škol speciálních do systému sociálních služeb v návaznosti na proces individuálního plánování
Original language description
Příspěvek si klade za cíl poukázat na problematiku spojenou s ukončením povinné školní docházky u žáků s mentálním postižením na základní škole speciální v souvislosti s jejich přechodem do dalších návazných sociálních služeb - domovy pro osoby se zdravotním postižením, denní stacionáře, týdenní stacionáře a centra denních služeb. V rámci problematiky bylo realizováno výzkumné šetření v Olomouckém a Moravskoslezském kraji zaměřeno na zjištění aktuálního stavu situace. Dílčí výzkumné otázky se týkaly zjištění vzájemné spolupráce mezi základní školou speciální a poskytovateli sociálních služeb, význam školské dokumentace (vysvědčení) jako možného zdroje informací při procesu individuálním plánovaní. Rovněž byly zjišťovány názory pracovníků sociálních služeb na existenci odborníka, který by se této problematice cíleně věnoval a připravoval žáky základní školy speciální na přechod do dalších návazných sociálních služeb.
Czech name
Problematika plánování přechodu žáků s mentálním postižením ze základních škol speciálních do systému sociálních služeb v návaznosti na proces individuálního plánování
Czech description
Příspěvek si klade za cíl poukázat na problematiku spojenou s ukončením povinné školní docházky u žáků s mentálním postižením na základní škole speciální v souvislosti s jejich přechodem do dalších návazných sociálních služeb - domovy pro osoby se zdravotním postižením, denní stacionáře, týdenní stacionáře a centra denních služeb. V rámci problematiky bylo realizováno výzkumné šetření v Olomouckém a Moravskoslezském kraji zaměřeno na zjištění aktuálního stavu situace. Dílčí výzkumné otázky se týkaly zjištění vzájemné spolupráce mezi základní školou speciální a poskytovateli sociálních služeb, význam školské dokumentace (vysvědčení) jako možného zdroje informací při procesu individuálním plánovaní. Rovněž byly zjišťovány názory pracovníků sociálních služeb na existenci odborníka, který by se této problematice cíleně věnoval a připravoval žáky základní školy speciální na přechod do dalších návazných sociálních služeb.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice
ISBN
978-80-244-3823-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
194-201
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Mar 7, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—