All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The role of school special educators in supporting pupils with social disadvantages

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10400065" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10400065 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rkJvAWeQ1H" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rkJvAWeQ1H</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role školních speciálních pedagogů v podpoře žáků se sociálním znevýhodněním

  • Original language description

    S rozvojem principů inkluzivního vzdělávání vzrůstá v českém vzdělávacím systému i význam profese školních speciálních pedagogů, kteří ve školách hlavního vzdělávacího proudu zajišťují podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pedagogům. Tradičně je role školních speciálních pedagogů směřována zejména do oblasti vzdělávání žáků se zdravotním postižením, dosud je ale poměrně nejasná role školních speciálních pedagogů ve vztahu k žákům se sociálním znevýhodněním, kteří podle kvalifikovaných odhadů tvoří početně velmi významnou skupinu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Text článku popisuje výsledky kvalitativně orientované studie založené na obsahové analýze textů od šesti školních speciálních pedagogů, doplněné o postřehy ze skupinové diskuze s těmito poradenskými pracovníky. Prezentované výsledky dokládají význam profese školních speciálních pedagogů jak v několika specifických oblastech přímé podpory žáků se sociálním znevýhodněním, tak i v oblasti poradenské podpory učitelů a v rozvoji spolupráce školy a mimoškolních subjektů (poradenských zařízení, zákonných zástupců žáků). Výzkum jednoznačně svědčí pro další personální i odborný rozvoj profese školních speciálních pedagogů ve vztahu k žákům se sociálním znevýhodněním.

  • Czech name

    Role školních speciálních pedagogů v podpoře žáků se sociálním znevýhodněním

  • Czech description

    S rozvojem principů inkluzivního vzdělávání vzrůstá v českém vzdělávacím systému i význam profese školních speciálních pedagogů, kteří ve školách hlavního vzdělávacího proudu zajišťují podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pedagogům. Tradičně je role školních speciálních pedagogů směřována zejména do oblasti vzdělávání žáků se zdravotním postižením, dosud je ale poměrně nejasná role školních speciálních pedagogů ve vztahu k žákům se sociálním znevýhodněním, kteří podle kvalifikovaných odhadů tvoří početně velmi významnou skupinu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Text článku popisuje výsledky kvalitativně orientované studie založené na obsahové analýze textů od šesti školních speciálních pedagogů, doplněné o postřehy ze skupinové diskuze s těmito poradenskými pracovníky. Prezentované výsledky dokládají význam profese školních speciálních pedagogů jak v několika specifických oblastech přímé podpory žáků se sociálním znevýhodněním, tak i v oblasti poradenské podpory učitelů a v rozvoji spolupráce školy a mimoškolních subjektů (poradenských zařízení, zákonných zástupců žáků). Výzkum jednoznačně svědčí pro další personální i odborný rozvoj profese školních speciálních pedagogů ve vztahu k žákům se sociálním znevýhodněním.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    29

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    41-52

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database