The application of activating teaching methods by teachers on the secondary vocational school - analysis of the lesson
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145136" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145136 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny
Original language description
Příspěvek přináší empirické výsledky týkající se výzkumného šetření vyučovacích hodin a nabízí pohledy na vyučování v jednotlivých předmětech konkrétní školy. Hlavní pozornost je zaměřena na uplatnění aktivizačních metod výuky. Analýza procesu vyučováníse zabývá obecnými didaktickými kategoriemi: výukovými metodami, organizačními formami a fázemi výuky. Zjištěné závěry slouží jako východisko pro mezipředmětové srovnání. Příspěvek se zaměřuje na součinnost pedagogické teorie a učitelské praxe s cílem přinést podněty pro výuku prostřednictvím její analytické reflexe. Jako hlavní metoda bylo použito přímé strukturované pozorování výuky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka na konkrétní škole probíhá ve dvou odlišných rovinách. Rovina výuky všeobecně vzdělávacích předmětů, kde silně dominuje frontální organizační forma s převahou klasických výukových metod a výuka předmětů odborných, kde se objevuje využití komplexních výukových metod a jiných forem práce s žáky. Zjištěné závěry mají doporu
Czech name
Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny
Czech description
Příspěvek přináší empirické výsledky týkající se výzkumného šetření vyučovacích hodin a nabízí pohledy na vyučování v jednotlivých předmětech konkrétní školy. Hlavní pozornost je zaměřena na uplatnění aktivizačních metod výuky. Analýza procesu vyučováníse zabývá obecnými didaktickými kategoriemi: výukovými metodami, organizačními formami a fázemi výuky. Zjištěné závěry slouží jako východisko pro mezipředmětové srovnání. Příspěvek se zaměřuje na součinnost pedagogické teorie a učitelské praxe s cílem přinést podněty pro výuku prostřednictvím její analytické reflexe. Jako hlavní metoda bylo použito přímé strukturované pozorování výuky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka na konkrétní škole probíhá ve dvou odlišných rovinách. Rovina výuky všeobecně vzdělávacích předmětů, kde silně dominuje frontální organizační forma s převahou klasických výukových metod a výuka předmětů odborných, kde se objevuje využití komplexních výukových metod a jiných forem práce s žáky. Zjištěné závěry mají doporu
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2013
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
94-118
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—