Evaluation in Art Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146354 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení ve výtvarné výchově
Original language description
Příspěvek přináší výsledky širšího výzkumu realizovaného na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v letech 2010 -2012. Cílem části šetření, kterou zde prezentujeme, bylo zjistit, jakým způsobem učitelé hodnotí prácia výsledky svých žáků během vyučovacích hodin výtvarné výchovy (sledována jsou kritéria a forma hodnocení a jeho místo ve struktuře hodiny) a jak se staví k problému objektivity a kritérií hodnocení dětské výtvarné práce. Zkoumali jsme také vliv aprobovanosti učitelů, typu školy, na níž působí, délky jejich pedagogické praxe a zájmu o obor na jejich postoje k hodnocení ve výtvarné výchově. Z výsledků je patrné, že učitelé hodnotí práci dětí na závěr hodiny, a to převážně slovně. Oceňují především snahužáků a jejich přístup k celkovému procesu tvorby. Zároveň bylo zjištěno, že velké procento respondentů nemá ujasněna kritéria, podle nichž by se měl výtvarný projev dětí hodnotit. Platné kurikulum se může učitelům jevit jako příliš obecn
Czech name
Hodnocení ve výtvarné výchově
Czech description
Příspěvek přináší výsledky širšího výzkumu realizovaného na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v letech 2010 -2012. Cílem části šetření, kterou zde prezentujeme, bylo zjistit, jakým způsobem učitelé hodnotí prácia výsledky svých žáků během vyučovacích hodin výtvarné výchovy (sledována jsou kritéria a forma hodnocení a jeho místo ve struktuře hodiny) a jak se staví k problému objektivity a kritérií hodnocení dětské výtvarné práce. Zkoumali jsme také vliv aprobovanosti učitelů, typu školy, na níž působí, délky jejich pedagogické praxe a zájmu o obor na jejich postoje k hodnocení ve výtvarné výchově. Z výsledků je patrné, že učitelé hodnotí práci dětí na závěr hodiny, a to převážně slovně. Oceňují především snahužáků a jejich přístup k celkovému procesu tvorby. Zároveň bylo zjištěno, že velké procento respondentů nemá ujasněna kritéria, podle nichž by se měl výtvarný projev dětí hodnotit. Platné kurikulum se může učitelům jevit jako příliš obecn
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
290-296
Publisher name
Univerzita J. E. Purkyně
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Sep 16, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—