All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation in Art Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146354 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení ve výtvarné výchově

  • Original language description

    Příspěvek přináší výsledky širšího výzkumu realizovaného na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v letech 2010 -2012. Cílem části šetření, kterou zde prezentujeme, bylo zjistit, jakým způsobem učitelé hodnotí prácia výsledky svých žáků během vyučovacích hodin výtvarné výchovy (sledována jsou kritéria a forma hodnocení a jeho místo ve struktuře hodiny) a jak se staví k problému objektivity a kritérií hodnocení dětské výtvarné práce. Zkoumali jsme také vliv aprobovanosti učitelů, typu školy, na níž působí, délky jejich pedagogické praxe a zájmu o obor na jejich postoje k hodnocení ve výtvarné výchově. Z výsledků je patrné, že učitelé hodnotí práci dětí na závěr hodiny, a to převážně slovně. Oceňují především snahužáků a jejich přístup k celkovému procesu tvorby. Zároveň bylo zjištěno, že velké procento respondentů nemá ujasněna kritéria, podle nichž by se měl výtvarný projev dětí hodnotit. Platné kurikulum se může učitelům jevit jako příliš obecn

  • Czech name

    Hodnocení ve výtvarné výchově

  • Czech description

    Příspěvek přináší výsledky širšího výzkumu realizovaného na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v letech 2010 -2012. Cílem části šetření, kterou zde prezentujeme, bylo zjistit, jakým způsobem učitelé hodnotí prácia výsledky svých žáků během vyučovacích hodin výtvarné výchovy (sledována jsou kritéria a forma hodnocení a jeho místo ve struktuře hodiny) a jak se staví k problému objektivity a kritérií hodnocení dětské výtvarné práce. Zkoumali jsme také vliv aprobovanosti učitelů, typu školy, na níž působí, délky jejich pedagogické praxe a zájmu o obor na jejich postoje k hodnocení ve výtvarné výchově. Z výsledků je patrné, že učitelé hodnotí práci dětí na závěr hodiny, a to převážně slovně. Oceňují především snahužáků a jejich přístup k celkovému procesu tvorby. Zároveň bylo zjištěno, že velké procento respondentů nemá ujasněna kritéria, podle nichž by se měl výtvarný projev dětí hodnotit. Platné kurikulum se může učitelům jevit jako příliš obecn

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti

  • ISBN

    978-80-7414-602-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    290-296

  • Publisher name

    Univerzita J. E. Purkyně

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Sep 16, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article