Pupils' attitudes as a factor in inclusive education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146475" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146475 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání
Original language description
Jako téma byla představena studie zaměřená na skupinu adolescentů - žáků středních škol maturitního a nematuritního typu studia. Předmětem zkoumání byly jejich postoje a názory na osoby s postižením. Předpoklad dobré orientace v uvedené problematice a ujasněných postojů, podpořený výsledky analýzy rámcových vzdělávacích programů se nepotvrdil. Jedním z důvodů nízké informovanosti sledovaného vzorku žáků středních škol byla absence této problematiky ve výuce. Závěr výzkumu se potvrdil také ve výsledcíchanalýzy několika školních vzdělávacích programů, které jsou veřejně přístupné a v dalším textu práce jsou uvedeny. Prezentované výsledky výzkumu ukazují na poměrně vysokou úroveň empatie a emocionálního vkladu adolescentů do pojetí osob s postižením, alevelmi nízkou informovanost o této problematice včetně dovednostní složky. Jako pozitivní faktor je však třeba podtrhnout skutečnost, že si sami uvědomují absenci vědomostí a požadují jejich zařazení do výuky. Výzkum nepotvrdil rozdíly me
Czech name
Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání
Czech description
Jako téma byla představena studie zaměřená na skupinu adolescentů - žáků středních škol maturitního a nematuritního typu studia. Předmětem zkoumání byly jejich postoje a názory na osoby s postižením. Předpoklad dobré orientace v uvedené problematice a ujasněných postojů, podpořený výsledky analýzy rámcových vzdělávacích programů se nepotvrdil. Jedním z důvodů nízké informovanosti sledovaného vzorku žáků středních škol byla absence této problematiky ve výuce. Závěr výzkumu se potvrdil také ve výsledcíchanalýzy několika školních vzdělávacích programů, které jsou veřejně přístupné a v dalším textu práce jsou uvedeny. Prezentované výsledky výzkumu ukazují na poměrně vysokou úroveň empatie a emocionálního vkladu adolescentů do pojetí osob s postižením, alevelmi nízkou informovanost o této problematice včetně dovednostní složky. Jako pozitivní faktor je však třeba podtrhnout skutečnost, že si sami uvědomují absenci vědomostí a požadují jejich zařazení do výuky. Výzkum nepotvrdil rozdíly me
Classification
Type
W - Workshop organization
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Brno
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
150
Foreign attendee count
0
Type of event by attendee nationality
CST - Celostátní akce