Nom-Manual Aspects of Czech Sign Language as Part of the Communication between Pupils of Hearing Impaired Learners and Educators
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148846" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148846 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nemanuální faktory Českého znakového jazyka jako součást komunikace mezi žáky se sluchovým postižením a pedagogem
Original language description
Neslyšící člověk se dívá, pohybuje se, chová se a jedná jinak, než kdyby slyšel, protože je odkázán na viditelný svět beze zvuků. Z absence zvukových vjemů vycházejí i konvenční pravidla neslyšící komunity. V příspěvku bude prezentován výzkum, který bylproveden na základních a středních školách pro sluchově postižené v České republice. Cílem je poukázat na důležitost nemanuálních nosičů znakového jazyka při komunikaci mezi slyšícím pedagogem a žákem (studentem) se sluchovým postižením. Příspěvek uvádí,v čem slyšící pedagogové při komunikaci chybují a co žáci (studenti) se sluchovým postižením postrádají v komunikaci s pedagogem.
Czech name
Nemanuální faktory Českého znakového jazyka jako součást komunikace mezi žáky se sluchovým postižením a pedagogem
Czech description
Neslyšící člověk se dívá, pohybuje se, chová se a jedná jinak, než kdyby slyšel, protože je odkázán na viditelný svět beze zvuků. Z absence zvukových vjemů vycházejí i konvenční pravidla neslyšící komunity. V příspěvku bude prezentován výzkum, který bylproveden na základních a středních školách pro sluchově postižené v České republice. Cílem je poukázat na důležitost nemanuálních nosičů znakového jazyka při komunikaci mezi slyšícím pedagogem a žákem (studentem) se sluchovým postižením. Příspěvek uvádí,v čem slyšící pedagogové při komunikaci chybují a co žáci (studenti) se sluchovým postižením postrádají v komunikaci s pedagogem.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Špeciálny pedagog
ISSN
1338-6670
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2014
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
9
Pages from-to
70-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—