Using Programs of Cognitive Skills Development in Children with Behaviour Problems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152781" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152781 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ijp.sk/_dokumenty/file/konferencie/.../Inkluzivna_klima_FINAL.pdf" target="_blank" >http://www.ijp.sk/_dokumenty/file/konferencie/.../Inkluzivna_klima_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití programů rozvoje kognitivních schopností u dětí s problémy v chování
Original language description
Mezi moderní a inspirativní programy a metody intervence, které vznikly ve 2. polovině minulého století, můžeme zařadit intervenční program instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina. Tento program je pozoruhodný tím, že s emocemi, empatií či sociálními vztahy pracuje kognitivním způsobem, což se jeví pro děti s projevy rizikového a problémového chování jako velmi efektivní způsob práce. Pokud budeme vycházet z teze, že projevy problémového a nápadného chování jsou považovány za komunikační reakci na určitou situaci, tak komunikace je vztah kvalitativně odlišný od vlastností jedinců, kteří se jí účastní. Cílem příspěvku je specifikovat možnosti práce s tímto programem u dětí s projevy nápadného, rizikového či problémového chování školního věku a jeho vliv na potenciál žádoucích změn v projevech chování.
Czech name
Využití programů rozvoje kognitivních schopností u dětí s problémy v chování
Czech description
Mezi moderní a inspirativní programy a metody intervence, které vznikly ve 2. polovině minulého století, můžeme zařadit intervenční program instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina. Tento program je pozoruhodný tím, že s emocemi, empatií či sociálními vztahy pracuje kognitivním způsobem, což se jeví pro děti s projevy rizikového a problémového chování jako velmi efektivní způsob práce. Pokud budeme vycházet z teze, že projevy problémového a nápadného chování jsou považovány za komunikační reakci na určitou situaci, tak komunikace je vztah kvalitativně odlišný od vlastností jedinců, kteří se jí účastní. Cílem příspěvku je specifikovat možnosti práce s tímto programem u dětí s projevy nápadného, rizikového či problémového chování školního věku a jeho vliv na potenciál žádoucích změn v projevech chování.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Inkluzívna klíma ako výzva a poslanie. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-561-0176-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
24-31
Publisher name
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Place of publication
Ružomberok
Event location
Levoča, Slovakia
Event date
Oct 10, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—