Relationship of students of teaching of the Czech language and literature to literature teaching and activity methods of teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153600" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153600 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vztah studentů učitelství ČJL k literární výchově a aktivizačním metodám výuky
Original language description
Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se které učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách se studenty diskutují a následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, jež se zabývaly představami o vedení výuky, se kterými se setkali během vlastního studia, dále vyjadřovali názor na využití aktivizačních metod ve výuce, jejich časovou a materiální náročnost aj. Z výsledků šetření bylo zjištěno, že se mezi současnými studenty objevují dve proměnné. Studenti, kteří se setkali s učiteli, jež svojivýuku pojímali velmi monotónně, a na druhé straně ti, kteří měli možnost setkat se s pedagogy, kteří ve svých hodinách využívali aktivitační metody a kladli důraz na aktivní zapojení žáků do výuky.
Czech name
Vztah studentů učitelství ČJL k literární výchově a aktivizačním metodám výuky
Czech description
Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se které učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách se studenty diskutují a následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, jež se zabývaly představami o vedení výuky, se kterými se setkali během vlastního studia, dále vyjadřovali názor na využití aktivizačních metod ve výuce, jejich časovou a materiální náročnost aj. Z výsledků šetření bylo zjištěno, že se mezi současnými studenty objevují dve proměnné. Studenti, kteří se setkali s učiteli, jež svojivýuku pojímali velmi monotónně, a na druhé straně ti, kteří měli možnost setkat se s pedagogy, kteří ve svých hodinách využívali aktivitační metody a kladli důraz na aktivní zapojení žáků do výuky.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Literární výchova ve škole. Vzpomínky, vize, zkušenosti
ISBN
978-80-244-4481-9
Number of pages of the result
15
Pages from-to
60-74
Number of pages of the book
180
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—