All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Relationship of students of teaching of the Czech language and literature to literature teaching and activity methods of teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153600" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153600 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah studentů učitelství ČJL k literární výchově a aktivizačním metodám výuky

  • Original language description

    Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se které učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách se studenty diskutují a následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, jež se zabývaly představami o vedení výuky, se kterými se setkali během vlastního studia, dále vyjadřovali názor na využití aktivizačních metod ve výuce, jejich časovou a materiální náročnost aj. Z výsledků šetření bylo zjištěno, že se mezi současnými studenty objevují dve proměnné. Studenti, kteří se setkali s učiteli, jež svojivýuku pojímali velmi monotónně, a na druhé straně ti, kteří měli možnost setkat se s pedagogy, kteří ve svých hodinách využívali aktivitační metody a kladli důraz na aktivní zapojení žáků do výuky.

  • Czech name

    Vztah studentů učitelství ČJL k literární výchově a aktivizačním metodám výuky

  • Czech description

    Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se které učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách se studenty diskutují a následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, jež se zabývaly představami o vedení výuky, se kterými se setkali během vlastního studia, dále vyjadřovali názor na využití aktivizačních metod ve výuce, jejich časovou a materiální náročnost aj. Z výsledků šetření bylo zjištěno, že se mezi současnými studenty objevují dve proměnné. Studenti, kteří se setkali s učiteli, jež svojivýuku pojímali velmi monotónně, a na druhé straně ti, kteří měli možnost setkat se s pedagogy, kteří ve svých hodinách využívali aktivitační metody a kladli důraz na aktivní zapojení žáků do výuky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Literární výchova ve škole. Vzpomínky, vize, zkušenosti

  • ISBN

    978-80-244-4481-9

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    60-74

  • Number of pages of the book

    180

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter