All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The prekonceptions of students of teaching of the czech language and literature and their influence on their own educational activities.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152666" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152666 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=74&lang=en" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=74&lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prekoncepty studentů učitelství českého jazyka a literatury a jejich vliv na vlastní pedagogickou činnost

  • Original language description

    Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se kterou učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, zabývající se dosavadními představami o vedení hodiny ale vyjadřovali se také k ideám o výuce vlastní. Z výpovědí bylo zjištěno, že se stále značné množství studentů setkává s jednolitým stylem vedení výuky, kde hlavní roli hraje monotónní výklad učitele. Na druhé straně stejné procento studentů mělo možnost setkat se na základní škole s pedagogem, který do svých hodin zapojoval aktivizační metody, tudíž se s aktivním vedením hodiny setkali dříve než na VŠ.

  • Czech name

    Prekoncepty studentů učitelství českého jazyka a literatury a jejich vliv na vlastní pedagogickou činnost

  • Czech description

    Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se kterou učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, zabývající se dosavadními představami o vedení hodiny ale vyjadřovali se také k ideám o výuce vlastní. Z výpovědí bylo zjištěno, že se stále značné množství studentů setkává s jednolitým stylem vedení výuky, kde hlavní roli hraje monotónní výklad učitele. Na druhé straně stejné procento studentů mělo možnost setkat se na základní škole s pedagogem, který do svých hodin zapojoval aktivizační metody, tudíž se s aktivním vedením hodiny setkali dříve než na VŠ.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87952-07-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    1611-1617

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Dec 15, 2014

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article