The prekonceptions of students of teaching of the czech language and literature and their influence on their own educational activities.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152666" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152666 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=74&lang=en" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=74&lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prekoncepty studentů učitelství českého jazyka a literatury a jejich vliv na vlastní pedagogickou činnost
Original language description
Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se kterou učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, zabývající se dosavadními představami o vedení hodiny ale vyjadřovali se také k ideám o výuce vlastní. Z výpovědí bylo zjištěno, že se stále značné množství studentů setkává s jednolitým stylem vedení výuky, kde hlavní roli hraje monotónní výklad učitele. Na druhé straně stejné procento studentů mělo možnost setkat se na základní škole s pedagogem, který do svých hodin zapojoval aktivizační metody, tudíž se s aktivním vedením hodiny setkali dříve než na VŠ.
Czech name
Prekoncepty studentů učitelství českého jazyka a literatury a jejich vliv na vlastní pedagogickou činnost
Czech description
Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se kterou učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, zabývající se dosavadními představami o vedení hodiny ale vyjadřovali se také k ideám o výuce vlastní. Z výpovědí bylo zjištěno, že se stále značné množství studentů setkává s jednolitým stylem vedení výuky, kde hlavní roli hraje monotónní výklad učitele. Na druhé straně stejné procento studentů mělo možnost setkat se na základní škole s pedagogem, který do svých hodin zapojoval aktivizační metody, tudíž se s aktivním vedením hodiny setkali dříve než na VŠ.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-07-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
1611-1617
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Dec 15, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—