Teacher - an active factor in the teacher-pupil interaction process - the reform idea or the real status in the Czech school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214702" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214702 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole
Original language description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirické části disertační práce v oblasti interakce učitel-žák. Na podkladě Bellackovy interakční analýzy vyhodnocuje posun této interakce a komparuje s představou procesu transformace české školy. Dále si všímá jednéz determinant, která interakci učitel-žák ovlivňuje - vyučovacího stylu učitele. Ten a jeho vliv je vyhodnocován na podkladě Pelikánovy studie učitele. Výstupy vypovídají o charakteru a procesu interakce učitel-žák na primární škole. Zaměřují se především na učitele - jaká je jeho role v této interakci, jaký vliv má na ni učitelův vyučovací styl... Z opačného úhlu zachycuje také aktivitu žákovu. O finální výsledky disertační práce projevila zájem Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, která má představu jejich implementace do pregraduální přípravy učitelů za účelem jejího zkvalitnění v duchu kurikulární reformy v ČR.
Czech name
Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole
Czech description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirické části disertační práce v oblasti interakce učitel-žák. Na podkladě Bellackovy interakční analýzy vyhodnocuje posun této interakce a komparuje s představou procesu transformace české školy. Dále si všímá jednéz determinant, která interakci učitel-žák ovlivňuje - vyučovacího stylu učitele. Ten a jeho vliv je vyhodnocován na podkladě Pelikánovy studie učitele. Výstupy vypovídají o charakteru a procesu interakce učitel-žák na primární škole. Zaměřují se především na učitele - jaká je jeho role v této interakci, jaký vliv má na ni učitelův vyučovací styl... Z opačného úhlu zachycuje také aktivitu žákovu. O finální výsledky disertační práce projevila zájem Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, která má představu jejich implementace do pregraduální přípravy učitelů za účelem jejího zkvalitnění v duchu kurikulární reformy v ČR.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-7097-843-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Place of publication
Košice
Event location
Botanická záhrada UPJŠ Košice
Event date
Nov 4, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—