All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teacher - an active factor in the teacher-pupil interaction process - the reform idea or the real status in the Czech school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214702" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214702 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole

  • Original language description

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirické části disertační práce v oblasti interakce učitel-žák. Na podkladě Bellackovy interakční analýzy vyhodnocuje posun této interakce a komparuje s představou procesu transformace české školy. Dále si všímá jednéz determinant, která interakci učitel-žák ovlivňuje - vyučovacího stylu učitele. Ten a jeho vliv je vyhodnocován na podkladě Pelikánovy studie učitele. Výstupy vypovídají o charakteru a procesu interakce učitel-žák na primární škole. Zaměřují se především na učitele - jaká je jeho role v této interakci, jaký vliv má na ni učitelův vyučovací styl... Z opačného úhlu zachycuje také aktivitu žákovu. O finální výsledky disertační práce projevila zájem Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, která má představu jejich implementace do pregraduální přípravy učitelů za účelem jejího zkvalitnění v duchu kurikulární reformy v ČR.

  • Czech name

    Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole

  • Czech description

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirické části disertační práce v oblasti interakce učitel-žák. Na podkladě Bellackovy interakční analýzy vyhodnocuje posun této interakce a komparuje s představou procesu transformace české školy. Dále si všímá jednéz determinant, která interakci učitel-žák ovlivňuje - vyučovacího stylu učitele. Ten a jeho vliv je vyhodnocován na podkladě Pelikánovy studie učitele. Výstupy vypovídají o charakteru a procesu interakce učitel-žák na primární škole. Zaměřují se především na učitele - jaká je jeho role v této interakci, jaký vliv má na ni učitelův vyučovací styl... Z opačného úhlu zachycuje také aktivitu žákovu. O finální výsledky disertační práce projevila zájem Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, která má představu jejich implementace do pregraduální přípravy učitelů za účelem jejího zkvalitnění v duchu kurikulární reformy v ČR.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-7097-843-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Botanická záhrada UPJŠ Košice

  • Event date

    Nov 4, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article