Financial Literacy as Influential Factor in Selected Areas of Life Satisfaction of People with Mental Disabilities Financial Literacy as Influential Factor in Selected Areas of Life Satisfaction of People with Mental Disabilities Financial Literacy as Influential Factor in Selected Areas of Life Satisfaction of People with Mental Disabilities Financial Literacy as Influential Factor in Selected Areas of Life Satisfaction of People with Mental Disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155899" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155899 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Finanční gramotnost jako vlivný činitel u vybraných oblastí životní spokojenosti osob s mentálním postižením
Original language description
Problematika spjatá s finanční gramotností se stala celosvětovým trendem. Negramotnost v této oblasti představuje problémy, které vychází z nedostatečné podpory v oblasti vzdělávání, spojené se sociálním statutem a zaměstnaností, navzájem se prolínajícími sociálními vazbami a celkově se odrážející na ekonomické situaci jedince. Vliv tohoto trendu byl vyvozen z výsledků dílčího výzkumu studentského grantu IGA_PdF_2015_003 Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení/přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti na Univerzitě Palackého v Olomouci. U 50 probandů s mentálním postižením byl aplikován Dotazník životní spokojenosti v českém překladu od Rodného, Rodné (2011) zjišťující životní spokojenost v jednotlivýchoblastech (např. práce/zaměstnání, finanční situace, sociální vztahy) a propojenost s finanční gramotností.
Czech name
Finanční gramotnost jako vlivný činitel u vybraných oblastí životní spokojenosti osob s mentálním postižením
Czech description
Problematika spjatá s finanční gramotností se stala celosvětovým trendem. Negramotnost v této oblasti představuje problémy, které vychází z nedostatečné podpory v oblasti vzdělávání, spojené se sociálním statutem a zaměstnaností, navzájem se prolínajícími sociálními vazbami a celkově se odrážející na ekonomické situaci jedince. Vliv tohoto trendu byl vyvozen z výsledků dílčího výzkumu studentského grantu IGA_PdF_2015_003 Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení/přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti na Univerzitě Palackého v Olomouci. U 50 probandů s mentálním postižením byl aplikován Dotazník životní spokojenosti v českém překladu od Rodného, Rodné (2011) zjišťující životní spokojenost v jednotlivýchoblastech (např. práce/zaměstnání, finanční situace, sociální vztahy) a propojenost s finanční gramotností.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MMK 2015 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-12-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
1123-1132
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Dec 14, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—