Listening and perception as a starting point for creative activities in music education: Experience from the Different Hearing programme
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156106" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156106 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Poslech a vnímání jako východisko pro tvořivé aktivity v hudební výchově: zkušenosti z programu Slyšet jinak
Original language description
Přestože se tématem kreativity a komponování dětí ve třídách skladatelé a hudební pedagogové v západní Evropě a ve Spojených státech zabývají již téměř půl století, program Slyšet jinak je první, který se snaží tyto principy rozvíjet v rámci české (respektive československé) hudební výchovy. Program Slyšet jinak vznikl v roce 2001 ve spolupráci pedagogů a umělců Univerzity Palackého v Olomouci a JAMU v Brně. Je to doposud jediný projekt v České republice, který se zaměřuje na zpřístupňování soudobé hudby dětem metodou tzv. elementárního komponování, které pracuje s jednoduchými a snadno uchopitelnými kompozičními principy, využívá netradiční zvuky a hudební nástroje a grafickou notaci. Jeho autoři se inspirovali podobnými projekty, které vznikaly od 60. let 20. století ve Spojených státech, Velké Británii a Německu. Tento příspěvek se zaměřuje na různé způsoby práce s poslechem a vnímáním v rámci programu Slyšet jinak a jejich vztah k hudbě 20. století. Vychází z popisu a analýzy vybra
Czech name
Poslech a vnímání jako východisko pro tvořivé aktivity v hudební výchově: zkušenosti z programu Slyšet jinak
Czech description
Přestože se tématem kreativity a komponování dětí ve třídách skladatelé a hudební pedagogové v západní Evropě a ve Spojených státech zabývají již téměř půl století, program Slyšet jinak je první, který se snaží tyto principy rozvíjet v rámci české (respektive československé) hudební výchovy. Program Slyšet jinak vznikl v roce 2001 ve spolupráci pedagogů a umělců Univerzity Palackého v Olomouci a JAMU v Brně. Je to doposud jediný projekt v České republice, který se zaměřuje na zpřístupňování soudobé hudby dětem metodou tzv. elementárního komponování, které pracuje s jednoduchými a snadno uchopitelnými kompozičními principy, využívá netradiční zvuky a hudební nástroje a grafickou notaci. Jeho autoři se inspirovali podobnými projekty, které vznikaly od 60. let 20. století ve Spojených státech, Velké Británii a Německu. Tento příspěvek se zaměřuje na různé způsoby práce s poslechem a vnímáním v rámci programu Slyšet jinak a jejich vztah k hudbě 20. století. Vychází z popisu a analýzy vybra
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: POST-UP</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Musicologica Olomucensia
ISSN
1212-1193
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
June
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
113-128
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—