All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Listening and perception as a starting point for creative activities in music education: Experience from the Different Hearing programme

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156106" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156106 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Poslech a vnímání jako východisko pro tvořivé aktivity v hudební výchově: zkušenosti z programu Slyšet jinak

  • Original language description

    Přestože se tématem kreativity a komponování dětí ve třídách skladatelé a hudební pedagogové v západní Evropě a ve Spojených státech zabývají již téměř půl století, program Slyšet jinak je první, který se snaží tyto principy rozvíjet v rámci české (respektive československé) hudební výchovy. Program Slyšet jinak vznikl v roce 2001 ve spolupráci pedagogů a umělců Univerzity Palackého v Olomouci a JAMU v Brně. Je to doposud jediný projekt v České republice, který se zaměřuje na zpřístupňování soudobé hudby dětem metodou tzv. elementárního komponování, které pracuje s jednoduchými a snadno uchopitelnými kompozičními principy, využívá netradiční zvuky a hudební nástroje a grafickou notaci. Jeho autoři se inspirovali podobnými projekty, které vznikaly od 60. let 20. století ve Spojených státech, Velké Británii a Německu. Tento příspěvek se zaměřuje na různé způsoby práce s poslechem a vnímáním v rámci programu Slyšet jinak a jejich vztah k hudbě 20. století. Vychází z popisu a analýzy vybra

  • Czech name

    Poslech a vnímání jako východisko pro tvořivé aktivity v hudební výchově: zkušenosti z programu Slyšet jinak

  • Czech description

    Přestože se tématem kreativity a komponování dětí ve třídách skladatelé a hudební pedagogové v západní Evropě a ve Spojených státech zabývají již téměř půl století, program Slyšet jinak je první, který se snaží tyto principy rozvíjet v rámci české (respektive československé) hudební výchovy. Program Slyšet jinak vznikl v roce 2001 ve spolupráci pedagogů a umělců Univerzity Palackého v Olomouci a JAMU v Brně. Je to doposud jediný projekt v České republice, který se zaměřuje na zpřístupňování soudobé hudby dětem metodou tzv. elementárního komponování, které pracuje s jednoduchými a snadno uchopitelnými kompozičními principy, využívá netradiční zvuky a hudební nástroje a grafickou notaci. Jeho autoři se inspirovali podobnými projekty, které vznikaly od 60. let 20. století ve Spojených státech, Velké Británii a Německu. Tento příspěvek se zaměřuje na různé způsoby práce s poslechem a vnímáním v rámci programu Slyšet jinak a jejich vztah k hudbě 20. století. Vychází z popisu a analýzy vybra

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: POST-UP</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    June

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    113-128

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database