Different Hearing programme and elementary composing in the classroom
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158028" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158028 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Slyšet jinak - elementární komponování ve škole
Original language description
Program Slyšet jinak se v České republice rozvíjí již více než 10 let. Jeho zaměření je zde unikátní, jelikož se snaží najít nové možnosti, jak rozšířit tradiční model hudební výchovy ve školách i v mimoškolních aktivitách začleněním činností zaměřenýchna rozvíjení kreativity prostřednictvím elementárního komponování, jehož základním kritériem je bezbariérový přístup pro všechny děti bez ohledu na jejich schopnosti, znalosti a předchozí hudební zkušenosti. Program navazuje na koncepci projektů Responsea Klangnetze a je také inspirován vzdělávacími projekty realizovanými renomovanými zahraničními orchestry. Tým Slyšet jinak realizoval asi 50 dlouhodobých projektů, kterých se účastnilo 457 učitelů a 1441 žáků všech typů škol. V rámci výzkumného projektu podporovaného Grantovou agenturou ČR se náš tým v letech 2009-2013 systematicky věnoval vytváření teoretického konceptu týkajícího se elementárního komponování v hudební výchově, stejně jako v hudebně animačních programech.
Czech name
Slyšet jinak - elementární komponování ve škole
Czech description
Program Slyšet jinak se v České republice rozvíjí již více než 10 let. Jeho zaměření je zde unikátní, jelikož se snaží najít nové možnosti, jak rozšířit tradiční model hudební výchovy ve školách i v mimoškolních aktivitách začleněním činností zaměřenýchna rozvíjení kreativity prostřednictvím elementárního komponování, jehož základním kritériem je bezbariérový přístup pro všechny děti bez ohledu na jejich schopnosti, znalosti a předchozí hudební zkušenosti. Program navazuje na koncepci projektů Responsea Klangnetze a je také inspirován vzdělávacími projekty realizovanými renomovanými zahraničními orchestry. Tým Slyšet jinak realizoval asi 50 dlouhodobých projektů, kterých se účastnilo 457 učitelů a 1441 žáků všech typů škol. V rámci výzkumného projektu podporovaného Grantovou agenturou ČR se náš tým v letech 2009-2013 systematicky věnoval vytváření teoretického konceptu týkajícího se elementárního komponování v hudební výchově, stejně jako v hudebně animačních programech.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Společný prostor/ Common Space 2015. Sborník příspěvků/proceedings
ISBN
978-80-244-4603-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
369-378
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 12, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—