Development of Digital Literacy among Students and Potential Risks of Digital Dementia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156990" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156990 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2015.006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2015.006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2015.006" target="_blank" >10.5507/tvv.2015.006</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj digitální gramotnosti žáků a možná rizika digitální demence
Original language description
Příspěvek popisuje současné pojetí digitální gramotnosti žáků a zabývá se možnými riziky tzv. digitální demence. Dále je toto riziko dáváno do souvislosti s výsledky výzkumu, který zkoumal, jakým způsobem a k čemu používají žáci na základních školách Facebook.
Czech name
Rozvoj digitální gramotnosti žáků a možná rizika digitální demence
Czech description
Příspěvek popisuje současné pojetí digitální gramotnosti žáků a zabývá se možnými riziky tzv. digitální demence. Dále je toto riziko dáváno do souvislosti s výsledky výzkumu, který zkoumal, jakým způsobem a k čemu používají žáci na základních školách Facebook.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
145-148
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—