All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A communication approach to the reception of the text by lower secondary schools students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157234 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komunikační přístup k recepci textu žáky sekundární školy

  • Original language description

    Kapitola seznamuje s možnostmi uplatnění komunikačního přístupu při práci jak s uměleckými texty, tak s texty informačního charakteru či mediálními produkty. Zachycuje reflexi komunikace v aktuálních kurikulárních dokumentech a vymezuje jednak funkce textu v hodinách českého jazyka a literatury, jednak formy komunikace, k nimž při vyučování dochází. Pojednává také o roli učitele a jeho kompetencí ve vztahu ke komunikačnímu přístupu k práci s textem, přičemž jako stěžejní jsou vnímány tzv. didaktické znalosti obsahu, které se projevují například ve schopnosti odhalit didaktický, a tím pádem i komunikační potenciál textu. V další části kapitoly se autorka zabývá metodickou bází komunikačního přístupu k recepci textu, a to ve vztahu k různým rovinám či formám komunikace a s ohledem na diference u jednotlivých typů čtení.

  • Czech name

    Komunikační přístup k recepci textu žáky sekundární školy

  • Czech description

    Kapitola seznamuje s možnostmi uplatnění komunikačního přístupu při práci jak s uměleckými texty, tak s texty informačního charakteru či mediálními produkty. Zachycuje reflexi komunikace v aktuálních kurikulárních dokumentech a vymezuje jednak funkce textu v hodinách českého jazyka a literatury, jednak formy komunikace, k nimž při vyučování dochází. Pojednává také o roli učitele a jeho kompetencí ve vztahu ke komunikačnímu přístupu k práci s textem, přičemž jako stěžejní jsou vnímány tzv. didaktické znalosti obsahu, které se projevují například ve schopnosti odhalit didaktický, a tím pádem i komunikační potenciál textu. V další části kapitoly se autorka zabývá metodickou bází komunikačního přístupu k recepci textu, a to ve vztahu k různým rovinám či formám komunikace a s ohledem na diference u jednotlivých typů čtení.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: POST-UP II.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Recepce textu u žáků základní školy

  • ISBN

    978-80-244-4744-5

  • Number of pages of the result

    16

  • Pages from-to

    36-50

  • Number of pages of the book

    122

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter