A communication approach to the reception of the text by lower secondary schools students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157234 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komunikační přístup k recepci textu žáky sekundární školy
Original language description
Kapitola seznamuje s možnostmi uplatnění komunikačního přístupu při práci jak s uměleckými texty, tak s texty informačního charakteru či mediálními produkty. Zachycuje reflexi komunikace v aktuálních kurikulárních dokumentech a vymezuje jednak funkce textu v hodinách českého jazyka a literatury, jednak formy komunikace, k nimž při vyučování dochází. Pojednává také o roli učitele a jeho kompetencí ve vztahu ke komunikačnímu přístupu k práci s textem, přičemž jako stěžejní jsou vnímány tzv. didaktické znalosti obsahu, které se projevují například ve schopnosti odhalit didaktický, a tím pádem i komunikační potenciál textu. V další části kapitoly se autorka zabývá metodickou bází komunikačního přístupu k recepci textu, a to ve vztahu k různým rovinám či formám komunikace a s ohledem na diference u jednotlivých typů čtení.
Czech name
Komunikační přístup k recepci textu žáky sekundární školy
Czech description
Kapitola seznamuje s možnostmi uplatnění komunikačního přístupu při práci jak s uměleckými texty, tak s texty informačního charakteru či mediálními produkty. Zachycuje reflexi komunikace v aktuálních kurikulárních dokumentech a vymezuje jednak funkce textu v hodinách českého jazyka a literatury, jednak formy komunikace, k nimž při vyučování dochází. Pojednává také o roli učitele a jeho kompetencí ve vztahu ke komunikačnímu přístupu k práci s textem, přičemž jako stěžejní jsou vnímány tzv. didaktické znalosti obsahu, které se projevují například ve schopnosti odhalit didaktický, a tím pádem i komunikační potenciál textu. V další části kapitoly se autorka zabývá metodickou bází komunikačního přístupu k recepci textu, a to ve vztahu k různým rovinám či formám komunikace a s ohledem na diference u jednotlivých typů čtení.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: POST-UP II.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Recepce textu u žáků základní školy
ISBN
978-80-244-4744-5
Number of pages of the result
16
Pages from-to
36-50
Number of pages of the book
122
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—