International surveysof literacyamong children(PISA) andadults (PIAAC) as a challengefor teachersand the public
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73576247" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73576247 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mezinárodní výzkumy čtenářské gramotnosti u dětí (PISA) a dospělých (PIAAC) jako výzva pro učitele i veřejnost
Original language description
Předložená diskusní studie se zabývá zamyšlením se nad paralelní interpretací výsledků mezinárodních šetření čtenářské gramotnosti u patnáctiletých žáků (PISA) a dospělé populace obyvatel (PIAAC). V předloženém příspěvku jsou identifikovány možné klíčové problémy v oblasti čtenářské gramotnosti české populace. Příspěvek také pojednává o zhoršených výsledcích, které se projevily u nejmladší zkoumané věkové skupiny, dále je vymezena problematika rozdílné úrovně čtenářské gramotnosti u dospělé populace (s vymezením zaměření na vybranou hraniční specifickou kategorii výzkumné vzorku čtenářů, tj. v šetření PISA jde o patnáctileté žáky ZŠ, v šetření PIAAC jde o skupinu šestnáctiletých až čtyřiadvacetiletých čtenářů). Hlavním cílem tohoto příspěvku je zamyslet se nad možnostmi propojení výstupů obou výzkumů čtenářské, resp. funkční gramotnosti a školní praxe v naší české realitě.
Czech name
Mezinárodní výzkumy čtenářské gramotnosti u dětí (PISA) a dospělých (PIAAC) jako výzva pro učitele i veřejnost
Czech description
Předložená diskusní studie se zabývá zamyšlením se nad paralelní interpretací výsledků mezinárodních šetření čtenářské gramotnosti u patnáctiletých žáků (PISA) a dospělé populace obyvatel (PIAAC). V předloženém příspěvku jsou identifikovány možné klíčové problémy v oblasti čtenářské gramotnosti české populace. Příspěvek také pojednává o zhoršených výsledcích, které se projevily u nejmladší zkoumané věkové skupiny, dále je vymezena problematika rozdílné úrovně čtenářské gramotnosti u dospělé populace (s vymezením zaměření na vybranou hraniční specifickou kategorii výzkumné vzorku čtenářů, tj. v šetření PISA jde o patnáctileté žáky ZŠ, v šetření PIAAC jde o skupinu šestnáctiletých až čtyřiadvacetiletých čtenářů). Hlavním cílem tohoto příspěvku je zamyslet se nad možnostmi propojení výstupů obou výzkumů čtenářské, resp. funkční gramotnosti a školní praxe v naší české realitě.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Motus in Verbo
ISSN
1339-0392
e-ISSN
—
Volume of the periodical
4
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
14
Pages from-to
44-57
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—