All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

International surveysof literacyamong children(PISA) andadults (PIAAC) as a challengefor teachersand the public

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73576247" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73576247 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mezinárodní výzkumy čtenářské gramotnosti u dětí (PISA) a dospělých (PIAAC) jako výzva pro učitele i veřejnost

  • Original language description

    Předložená diskusní studie se zabývá zamyšlením se nad paralelní interpretací výsledků mezinárodních šetření čtenářské gramotnosti u patnáctiletých žáků (PISA) a dospělé populace obyvatel (PIAAC). V předloženém příspěvku jsou identifikovány možné klíčové problémy v oblasti čtenářské gramotnosti české populace. Příspěvek také pojednává o zhoršených výsledcích, které se projevily u nejmladší zkoumané věkové skupiny, dále je vymezena problematika rozdílné úrovně čtenářské gramotnosti u dospělé populace (s vymezením zaměření na vybranou hraniční specifickou kategorii výzkumné vzorku čtenářů, tj. v šetření PISA jde o patnáctileté žáky ZŠ, v šetření PIAAC jde o skupinu šestnáctiletých až čtyřiadvacetiletých čtenářů). Hlavním cílem tohoto příspěvku je zamyslet se nad možnostmi propojení výstupů obou výzkumů čtenářské, resp. funkční gramotnosti a školní praxe v naší české realitě.

  • Czech name

    Mezinárodní výzkumy čtenářské gramotnosti u dětí (PISA) a dospělých (PIAAC) jako výzva pro učitele i veřejnost

  • Czech description

    Předložená diskusní studie se zabývá zamyšlením se nad paralelní interpretací výsledků mezinárodních šetření čtenářské gramotnosti u patnáctiletých žáků (PISA) a dospělé populace obyvatel (PIAAC). V předloženém příspěvku jsou identifikovány možné klíčové problémy v oblasti čtenářské gramotnosti české populace. Příspěvek také pojednává o zhoršených výsledcích, které se projevily u nejmladší zkoumané věkové skupiny, dále je vymezena problematika rozdílné úrovně čtenářské gramotnosti u dospělé populace (s vymezením zaměření na vybranou hraniční specifickou kategorii výzkumné vzorku čtenářů, tj. v šetření PISA jde o patnáctileté žáky ZŠ, v šetření PIAAC jde o skupinu šestnáctiletých až čtyřiadvacetiletých čtenářů). Hlavním cílem tohoto příspěvku je zamyslet se nad možnostmi propojení výstupů obou výzkumů čtenářské, resp. funkční gramotnosti a školní praxe v naší české realitě.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Motus in Verbo

  • ISSN

    1339-0392

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    4

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    44-57

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database