All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education in perspective of pupils with disabilities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579653" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579653 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání

  • Original language description

    Prezentovaná studie je tematicky zaměřena do oblasti vzdělání a jeho hodnoty u cílové skupiny, kterou tvořili žáci se zdravotním postižením. Obsahem jsou teoretická východiska a následující výzkum zaměřený na hodnotu vzdělání - popis vybraných faktorů u žáků se zdravotním postižením. S rychlým rozvojem společnosti a zvyšujícími se nároky na vzdělávání jedinců je potřeba řešit problematiku postojů ke vzdělání, zejména ve vztahu k vzdělání poskytujícímu profesní přípravu. Postoj a hodnota vzdělání jsou významným motivačním faktorem. Jako cílová skupina, byli vybráni žáci středních škol, kde studují žáci s tělesným postižením. Výsledky přispívají nejen k poznání této specifické skupiny, ale také pomoci při hledání příležitostí pro motivaci a speciálněpedagogickou intervenci v její současné podobě. Cílem je vytvořit charakteristiku jednotlivých faktorů tvořících postoje ke vzdělávání, a které hrají významnou roli s ohledem na typ postižení. Publikovaná studie přináší informace o zkoumaném jevu na národní úrovni. Statistické zpracování poskytlo základ pro závěry a posun informovanosti směrem k vyšší znalosti konkrétních aktivit a postojů ke vzdělávání v cílové skupině. Získané výsledky se odrazí v plánování budoucích výzkumných činností, praktické činnosti v oboru a dále při přípravě dalších pedagogů.

  • Czech name

    Vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání

  • Czech description

    Prezentovaná studie je tematicky zaměřena do oblasti vzdělání a jeho hodnoty u cílové skupiny, kterou tvořili žáci se zdravotním postižením. Obsahem jsou teoretická východiska a následující výzkum zaměřený na hodnotu vzdělání - popis vybraných faktorů u žáků se zdravotním postižením. S rychlým rozvojem společnosti a zvyšujícími se nároky na vzdělávání jedinců je potřeba řešit problematiku postojů ke vzdělání, zejména ve vztahu k vzdělání poskytujícímu profesní přípravu. Postoj a hodnota vzdělání jsou významným motivačním faktorem. Jako cílová skupina, byli vybráni žáci středních škol, kde studují žáci s tělesným postižením. Výsledky přispívají nejen k poznání této specifické skupiny, ale také pomoci při hledání příležitostí pro motivaci a speciálněpedagogickou intervenci v její současné podobě. Cílem je vytvořit charakteristiku jednotlivých faktorů tvořících postoje ke vzdělávání, a které hrají významnou roli s ohledem na typ postižení. Publikovaná studie přináší informace o zkoumaném jevu na národní úrovni. Statistické zpracování poskytlo základ pro závěry a posun informovanosti směrem k vyšší znalosti konkrétních aktivit a postojů ke vzdělávání v cílové skupině. Získané výsledky se odrazí v plánování budoucích výzkumných činností, praktické činnosti v oboru a dále při přípravě dalších pedagogů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PhD existence 2016 Czech &amp; Slovak Psychological conference (not only) for postgraduates and about postgraduates

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    293-305

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Mar 8, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

    000389054900037