Education in perspective of pupils with disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579653" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579653 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání
Original language description
Prezentovaná studie je tematicky zaměřena do oblasti vzdělání a jeho hodnoty u cílové skupiny, kterou tvořili žáci se zdravotním postižením. Obsahem jsou teoretická východiska a následující výzkum zaměřený na hodnotu vzdělání - popis vybraných faktorů u žáků se zdravotním postižením. S rychlým rozvojem společnosti a zvyšujícími se nároky na vzdělávání jedinců je potřeba řešit problematiku postojů ke vzdělání, zejména ve vztahu k vzdělání poskytujícímu profesní přípravu. Postoj a hodnota vzdělání jsou významným motivačním faktorem. Jako cílová skupina, byli vybráni žáci středních škol, kde studují žáci s tělesným postižením. Výsledky přispívají nejen k poznání této specifické skupiny, ale také pomoci při hledání příležitostí pro motivaci a speciálněpedagogickou intervenci v její současné podobě. Cílem je vytvořit charakteristiku jednotlivých faktorů tvořících postoje ke vzdělávání, a které hrají významnou roli s ohledem na typ postižení. Publikovaná studie přináší informace o zkoumaném jevu na národní úrovni. Statistické zpracování poskytlo základ pro závěry a posun informovanosti směrem k vyšší znalosti konkrétních aktivit a postojů ke vzdělávání v cílové skupině. Získané výsledky se odrazí v plánování budoucích výzkumných činností, praktické činnosti v oboru a dále při přípravě dalších pedagogů.
Czech name
Vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání
Czech description
Prezentovaná studie je tematicky zaměřena do oblasti vzdělání a jeho hodnoty u cílové skupiny, kterou tvořili žáci se zdravotním postižením. Obsahem jsou teoretická východiska a následující výzkum zaměřený na hodnotu vzdělání - popis vybraných faktorů u žáků se zdravotním postižením. S rychlým rozvojem společnosti a zvyšujícími se nároky na vzdělávání jedinců je potřeba řešit problematiku postojů ke vzdělání, zejména ve vztahu k vzdělání poskytujícímu profesní přípravu. Postoj a hodnota vzdělání jsou významným motivačním faktorem. Jako cílová skupina, byli vybráni žáci středních škol, kde studují žáci s tělesným postižením. Výsledky přispívají nejen k poznání této specifické skupiny, ale také pomoci při hledání příležitostí pro motivaci a speciálněpedagogickou intervenci v její současné podobě. Cílem je vytvořit charakteristiku jednotlivých faktorů tvořících postoje ke vzdělávání, a které hrají významnou roli s ohledem na typ postižení. Publikovaná studie přináší informace o zkoumaném jevu na národní úrovni. Statistické zpracování poskytlo základ pro závěry a posun informovanosti směrem k vyšší znalosti konkrétních aktivit a postojů ke vzdělávání v cílové skupině. Získané výsledky se odrazí v plánování budoucích výzkumných činností, praktické činnosti v oboru a dále při přípravě dalších pedagogů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD existence 2016 Czech & Slovak Psychological conference (not only) for postgraduates and about postgraduates
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
293-305
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Mar 8, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000389054900037