The relationship between parents and children as a factor affecting the education of children with disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73579979" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73579979 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vztah rodičů a dětí jako faktor ovlivňující vzdělávání dětí se zdravotním postižením
Original language description
S cílem charakterizovat specifické faktory a případné odlišnosti ve výchově a vzdělávání žáků se zdravotním postižením byl vytvořen tří etapový výzkumný projekt „Deskripce vybraných faktorů výchovy a vzdělávání u osob se zdravotním postižením I. – III.“. Předložený projekt je druhou etapou ze tří - postupně se tým zaměřuje na žáky (2015), rodiče (2016) a pedagogy (2017). Příspěvek se zaměřuje na problematiku druhé etapy výzkumu, tedy na rodinu a pojetí rodičovství u žáků se zdravotním postižením. Jako cílová skupina byli vybráni žáci (9 – 15 let) základních škol pro žáky s různými typy zdravotního postižení. Výsledky by měly přispět nejen k rozšíření poznání této specifické skupiny a vztahů v rodině, ale také pomoci při hledání možností motivace a speciálněpedagogické intervence v její aktuální podobě.
Czech name
Vztah rodičů a dětí jako faktor ovlivňující vzdělávání dětí se zdravotním postižením
Czech description
S cílem charakterizovat specifické faktory a případné odlišnosti ve výchově a vzdělávání žáků se zdravotním postižením byl vytvořen tří etapový výzkumný projekt „Deskripce vybraných faktorů výchovy a vzdělávání u osob se zdravotním postižením I. – III.“. Předložený projekt je druhou etapou ze tří - postupně se tým zaměřuje na žáky (2015), rodiče (2016) a pedagogy (2017). Příspěvek se zaměřuje na problematiku druhé etapy výzkumu, tedy na rodinu a pojetí rodičovství u žáků se zdravotním postižením. Jako cílová skupina byli vybráni žáci (9 – 15 let) základních škol pro žáky s různými typy zdravotního postižení. Výsledky by měly přispět nejen k rozšíření poznání této specifické skupiny a vztahů v rodině, ale také pomoci při hledání možností motivace a speciálněpedagogické intervence v její aktuální podobě.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2016
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
141-153
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—