All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of multicultural competencies in the training of social workers

Result description

Some authors warn in long term about questionable understanding of multicultural education at the Czech schools, arising from traditional multiculturalism. This multiculturalism presupposes real and static borders between groups and emphasizes dichotomy of "We" and "Them" groups. But traditional multiculturalism was assumed by authors of RVP and many academicians, and through their publications even the general public. Reflecting critical multiculturalism is a challenge for pregraduate and postgraduate training of social workers.

Keywords

educational processhelping professionsmulticultural educationcritical multiculturalismTraditional multiculturalism

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj multikulturních kompetencí v přípravě sociálních pracovníků

  • Original language description

    Někteří autoři dlouhodobě upozorňují na problematické chápání multikulturní výchovy na českých školách, která vychází z klasického multikulturalismu. Ten předpokládá objektivní a neměnné hranice mezi skupinami, zdůrazňuje dichotomii skupin "my" versus "oni". Avšak tradiční pojetí multikulturalismu nekriticky převzali jak autoři RVP, tak mnozí akademici a skrze jejich publikace také široká veřejnost. Reflektování kritického modelu multikulturalismu je výzvou pro pregraduální i postgraduální přípravu sociálních pracovníků.

  • Czech name

    Rozvoj multikulturních kompetencí v přípravě sociálních pracovníků

  • Czech description

    Někteří autoři dlouhodobě upozorňují na problematické chápání multikulturní výchovy na českých školách, která vychází z klasického multikulturalismu. Ten předpokládá objektivní a neměnné hranice mezi skupinami, zdůrazňuje dichotomii skupin "my" versus "oni". Avšak tradiční pojetí multikulturalismu nekriticky převzali jak autoři RVP, tak mnozí akademici a skrze jejich publikace také široká veřejnost. Reflektování kritického modelu multikulturalismu je výzvou pro pregraduální i postgraduální přípravu sociálních pracovníků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální trendy sociální práce (Česko-slovenské perspektivy rozvoje)

  • ISBN

    978-80-906146-8-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    247-251

  • Publisher name

    Ústav sv. Jana Nepomuka Neumanna

  • Place of publication

    Příbram

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Apr 6, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

Basic information

Result type

D - Article in proceedings

D

CEP

AM - Pedagogy and education

Year of implementation

2016