All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inquiry-based Approach in Technology Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73582277" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73582277 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24449135" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24449135</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.16.24449135" target="_blank" >10.5507/pdf.16.24449135</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Badatelský přístup v technickém vzdělávání

  • Original language description

    Společenské změny mnohdy značně ovlivňují podobu vzdělávání, tím spíše, jedná-li se o vzdělávání technické, které je výrazně vázané k uplatnění jedince v pracovním životě. Lze si povšimnout požadavků na dynamické změny zejména v rovině kurikulární, myšleno ne jen v rovině dokumentů ovlivňujících podobu vzdělávání, ale i v rovině komplexní a zahrnující pedagogické jevy, které se odehrávají ve vlastním vzdělávacím procesu. I proto se autoři monografie specificky zaměřili na badatelsky orientovanou výuku a její uplatňování v technických předmětech na základních školách. V jejím uplatňování vidí v konečném důsledku přínosy mj. v následujících oblastech: zvýšení zájmu mladé generace o techniku a přírodní vědy, výchovu kreativních a celoživotně se učících občanů schopných řešit problémy a dále občanů schopných rozhodovat v záležitostech konkrétního i globálního charakteru. Hlavním cílem monografie bylo na úrovni teoretické i empiricko-výzkumné řešit problémy spojené s realizací badatelsky orientované výuky v rámci technického vzdělávání. Dílčími cíli monografie bylo: zasazení badatelsky orientované výuky do širšího kurikulárního rámce, rozpracování konstruktivistických principů jako východisek k badatelsky orientované výuce a syntéza poznatků o možnostech rozvoje badatelských schopností žáků a provádění školních (žákovských) experimentů. Významnými cíli byla rovněž: analýza vzdělávacího konceptu STEM v kontextu badatelsky orientované výuky, podchycení možnosti diseminace poznatků ve vazbě na technické vzdělávání a badatelsky orientovanou výuku, rozpracování kompetencí k realizaci badatelsky orientované výuky a analýza možností navozování badatelských aktivit žáků. V oblasti empiricko-výzkumné jsme si kladli za cíl zjistit vliv školního (žákovského) experimentu na rozvoj badatelských schopností žáků a dále zjistit optimální podobu výuky technických a přírodovědných předmětů tak, jak by měla vypadat podle učitelů z praxe.

  • Czech name

    Badatelský přístup v technickém vzdělávání

  • Czech description

    Společenské změny mnohdy značně ovlivňují podobu vzdělávání, tím spíše, jedná-li se o vzdělávání technické, které je výrazně vázané k uplatnění jedince v pracovním životě. Lze si povšimnout požadavků na dynamické změny zejména v rovině kurikulární, myšleno ne jen v rovině dokumentů ovlivňujících podobu vzdělávání, ale i v rovině komplexní a zahrnující pedagogické jevy, které se odehrávají ve vlastním vzdělávacím procesu. I proto se autoři monografie specificky zaměřili na badatelsky orientovanou výuku a její uplatňování v technických předmětech na základních školách. V jejím uplatňování vidí v konečném důsledku přínosy mj. v následujících oblastech: zvýšení zájmu mladé generace o techniku a přírodní vědy, výchovu kreativních a celoživotně se učících občanů schopných řešit problémy a dále občanů schopných rozhodovat v záležitostech konkrétního i globálního charakteru. Hlavním cílem monografie bylo na úrovni teoretické i empiricko-výzkumné řešit problémy spojené s realizací badatelsky orientované výuky v rámci technického vzdělávání. Dílčími cíli monografie bylo: zasazení badatelsky orientované výuky do širšího kurikulárního rámce, rozpracování konstruktivistických principů jako východisek k badatelsky orientované výuce a syntéza poznatků o možnostech rozvoje badatelských schopností žáků a provádění školních (žákovských) experimentů. Významnými cíli byla rovněž: analýza vzdělávacího konceptu STEM v kontextu badatelsky orientované výuky, podchycení možnosti diseminace poznatků ve vazbě na technické vzdělávání a badatelsky orientovanou výuku, rozpracování kompetencí k realizaci badatelsky orientované výuky a analýza možností navozování badatelských aktivit žáků. V oblasti empiricko-výzkumné jsme si kladli za cíl zjistit vliv školního (žákovského) experimentu na rozvoj badatelských schopností žáků a dále zjistit optimální podobu výuky technických a přírodovědných předmětů tak, jak by měla vypadat podle učitelů z praxe.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-4913-5

  • Number of pages

    211

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book