Development of a pupil with otherness in the ZUŠ [Elementary Art School] (problem prevention)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73587296" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73587296 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2014/10/Pol%C3%ADnek-Pol%C3%ADnkov%C3%A1-%E2%80%93-Rozvoj-%C5%BE%C3%A1ka-s-jinakost%C3%AD.pdf" target="_blank" >https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2014/10/Pol%C3%ADnek-Pol%C3%ADnkov%C3%A1-%E2%80%93-Rozvoj-%C5%BE%C3%A1ka-s-jinakost%C3%AD.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)
Original language description
Monografi e s názvem „Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)“ navazuje na předchozí publikaci (srov. Polínek, 2015) zaměřenou na fenomén tvořivosti jako účinného nástroje předcházení rizikovému chování v rámci procesu základního uměleckého vzdělávání. Ve stávající publikaci se úžeji zaměřujeme na dvě dle výzkumů nejaktuálnější skupiny žáků se specifi ckými vzdělávacími potřebami, u kterých se mohou ve zvýšenémíře vyskytovat projevy rizikového chování, a to na žáky poruchami autistického spektra a žáky se syndromem ADHD. Text uvádí základní fenomény z oblasti prevence rizikového chování, které mohou být užitečné v praxi pedagoga na základní umělecké škole; dále nastiňuje takové informace o ADHD a poruchách autistického spektra, které pomůžou pedagogům porozumět danému problému, na základě čehož mohou volit optimální pedagogický přístup, jehož součástí je i předcházení rizikovému chování. Významnou součástí publikace jsou výsledky výzkumů zaměřující se na potřeby rodičů žáků s jinakostí směrem k ZUŠ. Stěžejní částí monografi e je pak metodická část obsahující jak metodická doporučení k edukačně-formativní práci s žáky s poruchami autistického spektra a se syndromem ADHD, tak i konkrétní projekty, metody, postupy a techniky využitelné v rámci výuky na základní umělecké škole (nejen) k předcházení projevům rizikového chování, které byly autory publikace mnohokrát ozkoušeny jak v pedagogické, tak i v terapeutické praxi.
Czech name
Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)
Czech description
Monografi e s názvem „Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)“ navazuje na předchozí publikaci (srov. Polínek, 2015) zaměřenou na fenomén tvořivosti jako účinného nástroje předcházení rizikovému chování v rámci procesu základního uměleckého vzdělávání. Ve stávající publikaci se úžeji zaměřujeme na dvě dle výzkumů nejaktuálnější skupiny žáků se specifi ckými vzdělávacími potřebami, u kterých se mohou ve zvýšenémíře vyskytovat projevy rizikového chování, a to na žáky poruchami autistického spektra a žáky se syndromem ADHD. Text uvádí základní fenomény z oblasti prevence rizikového chování, které mohou být užitečné v praxi pedagoga na základní umělecké škole; dále nastiňuje takové informace o ADHD a poruchách autistického spektra, které pomůžou pedagogům porozumět danému problému, na základě čehož mohou volit optimální pedagogický přístup, jehož součástí je i předcházení rizikovému chování. Významnou součástí publikace jsou výsledky výzkumů zaměřující se na potřeby rodičů žáků s jinakostí směrem k ZUŠ. Stěžejní částí monografi e je pak metodická část obsahující jak metodická doporučení k edukačně-formativní práci s žáky s poruchami autistického spektra a se syndromem ADHD, tak i konkrétní projekty, metody, postupy a techniky využitelné v rámci výuky na základní umělecké škole (nejen) k předcházení projevům rizikového chování, které byly autory publikace mnohokrát ozkoušeny jak v pedagogické, tak i v terapeutické praxi.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-5056-8
Number of pages
138
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—