All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of a pupil with otherness in the ZUŠ [Elementary Art School] (problem prevention)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73587296" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73587296 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2014/10/Pol%C3%ADnek-Pol%C3%ADnkov%C3%A1-%E2%80%93-Rozvoj-%C5%BE%C3%A1ka-s-jinakost%C3%AD.pdf" target="_blank" >https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2014/10/Pol%C3%ADnek-Pol%C3%ADnkov%C3%A1-%E2%80%93-Rozvoj-%C5%BE%C3%A1ka-s-jinakost%C3%AD.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)

  • Original language description

    Monografi e s názvem „Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)“ navazuje na předchozí publikaci (srov. Polínek, 2015) zaměřenou na fenomén tvořivosti jako účinného nástroje předcházení rizikovému chování v rámci procesu základního uměleckého vzdělávání. Ve stávající publikaci se úžeji zaměřujeme na dvě dle výzkumů nejaktuálnější skupiny žáků se specifi ckými vzdělávacími potřebami, u kterých se mohou ve zvýšenémíře vyskytovat projevy rizikového chování, a to na žáky poruchami autistického spektra a žáky se syndromem ADHD. Text uvádí základní fenomény z oblasti prevence rizikového chování, které mohou být užitečné v praxi pedagoga na základní umělecké škole; dále nastiňuje takové informace o ADHD a poruchách autistického spektra, které pomůžou pedagogům porozumět danému problému, na základě čehož mohou volit optimální pedagogický přístup, jehož součástí je i předcházení rizikovému chování. Významnou součástí publikace jsou výsledky výzkumů zaměřující se na potřeby rodičů žáků s jinakostí směrem k ZUŠ. Stěžejní částí monografi e je pak metodická část obsahující jak metodická doporučení k edukačně-formativní práci s žáky s poruchami autistického spektra a se syndromem ADHD, tak i konkrétní projekty, metody, postupy a techniky využitelné v rámci výuky na základní umělecké škole (nejen) k předcházení projevům rizikového chování, které byly autory publikace mnohokrát ozkoušeny jak v pedagogické, tak i v terapeutické praxi.

  • Czech name

    Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)

  • Czech description

    Monografi e s názvem „Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)“ navazuje na předchozí publikaci (srov. Polínek, 2015) zaměřenou na fenomén tvořivosti jako účinného nástroje předcházení rizikovému chování v rámci procesu základního uměleckého vzdělávání. Ve stávající publikaci se úžeji zaměřujeme na dvě dle výzkumů nejaktuálnější skupiny žáků se specifi ckými vzdělávacími potřebami, u kterých se mohou ve zvýšenémíře vyskytovat projevy rizikového chování, a to na žáky poruchami autistického spektra a žáky se syndromem ADHD. Text uvádí základní fenomény z oblasti prevence rizikového chování, které mohou být užitečné v praxi pedagoga na základní umělecké škole; dále nastiňuje takové informace o ADHD a poruchách autistického spektra, které pomůžou pedagogům porozumět danému problému, na základě čehož mohou volit optimální pedagogický přístup, jehož součástí je i předcházení rizikovému chování. Významnou součástí publikace jsou výsledky výzkumů zaměřující se na potřeby rodičů žáků s jinakostí směrem k ZUŠ. Stěžejní částí monografi e je pak metodická část obsahující jak metodická doporučení k edukačně-formativní práci s žáky s poruchami autistického spektra a se syndromem ADHD, tak i konkrétní projekty, metody, postupy a techniky využitelné v rámci výuky na základní umělecké škole (nejen) k předcházení projevům rizikového chování, které byly autory publikace mnohokrát ozkoušeny jak v pedagogické, tak i v terapeutické praxi.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-5056-8

  • Number of pages

    138

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book