Differences in the Results of Grammar Comprehension, Token Test and Sentence Comprehension Test in Pre-school Children from Speech and Language Kindergarten and Kindergarten of Common Type
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73579993" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73579993 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozdíly ve výsledcích Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního oddělení mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu
Original language description
Příspěvek přináší výsledky výzkumu zaměřeného na oblast porozumění orální řeči u dětí předškolního věku mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu. Sběr výzkumných dat byl autorkou příspěvku realizován v červnu 2016 v rámci dílčí části projektu IGA_PdF_2016_019. Vyšetření porozumění řeči se účastnilo 27 dětí, z toho 17 dětí z mateřské školy logopedické (věk 5 let 7 měsíců – 7 let 7 měsíců) a 10 dětí z mateřské školy běžného typu (věk 4 roky 5 měsíců – 6 let 7 měsíců). Děti z mateřské školy logopedické se potýkaly s obtížemi souvisejícími zejm. s diagnózami specifická porucha artikulace řeči, vývojová dysfázie, těžká oboustranná percepční nedoslýchavost, opožděný vývoj řeči, opožděný vývoj grafomotoriky, vizuomotoriky, sluchové a zrakové percepce, spinální svalová atrofie II. typu, bilingvismus. Děti z mateřské školy logopedické dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 91 %, v Token testu 70 % a v Porozumění větám 44 %, děti s typickým vývojem řeči z mateřské školy běžného typu dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 94 %, v Token testu 77 % a v Porozumění větám 59 %.
Czech name
Rozdíly ve výsledcích Porozumění gramatice, Token testu a Porozumění větám u dětí předškolního oddělení mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu
Czech description
Příspěvek přináší výsledky výzkumu zaměřeného na oblast porozumění orální řeči u dětí předškolního věku mateřské školy logopedické a mateřské školy běžného typu. Sběr výzkumných dat byl autorkou příspěvku realizován v červnu 2016 v rámci dílčí části projektu IGA_PdF_2016_019. Vyšetření porozumění řeči se účastnilo 27 dětí, z toho 17 dětí z mateřské školy logopedické (věk 5 let 7 měsíců – 7 let 7 měsíců) a 10 dětí z mateřské školy běžného typu (věk 4 roky 5 měsíců – 6 let 7 měsíců). Děti z mateřské školy logopedické se potýkaly s obtížemi souvisejícími zejm. s diagnózami specifická porucha artikulace řeči, vývojová dysfázie, těžká oboustranná percepční nedoslýchavost, opožděný vývoj řeči, opožděný vývoj grafomotoriky, vizuomotoriky, sluchové a zrakové percepce, spinální svalová atrofie II. typu, bilingvismus. Děti z mateřské školy logopedické dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 91 %, v Token testu 70 % a v Porozumění větám 44 %, děti s typickým vývojem řeči z mateřské školy běžného typu dosáhly průměrné úspěšnosti v Porozumění gramatice 94 %, v Token testu 77 % a v Porozumění větám 59 %.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
ISBN
978-80-7464-902-8
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
12
Pages from-to
143-154
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Feb 15, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—