All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ICT tools versus teachers: adoration or resistence?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73580226" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73580226 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333160040" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333160040</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.17.24450926" target="_blank" >10.5507/pdf.17.24450926</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ICT nástroje a učitelé: adorace či rezistence?

  • Original language description

    Neustálý rozvoj informačních a komunikačních technologií, včetně jejich zavádění do vzdělávání, kladou stále nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními ICT nástroji pracovat a vytvářet pro potřeby takto koncipované výuky také vhodné vzdělávací materiály. Tato potřeba vychází nejen z praxe, ale také z nutnosti akceptovat moderní paradigma vzdělávání, jehož vlajkovou lodí je konstruktivismus, který vnímá důležitost vnitřních předpokladů žáka pro učení, ale také jeho kontaktů či interakce s prostředím. V tomto moderním paradigmatu vzdělávání jsou tedy ICT nástroje vhodným prostředkem pro zvýšení efektivity vzdělávacího procesu, jak z pohledu žáka, tak i učitele. Předložená publikace na tyto současné výzvy reaguje a pokouší o celkovou analýzu způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli mateřských, základních a středních škol v oblasti realizace výuky podpořené moderními didaktickými prostředky a digitálními technologiemi. Tato analýza, vymezující teoretická východiska řešené problematiky na základě analýz příslušných teorií učení, je také doplněna několika výzkumnými šetřeními, jejich průběh a výsledky jsou v předložené publikaci prezentovány. Tato výzkumná šetření, realizovaná na základě použití kvantitativních výzkumných metod, poskytují popis aktuálního stavu ve využívání ICT nástrojů v práci učitele a identifikují i některé bariéry a omezení, které učitele od využití ICT nástrojů ve výuce odrazují

  • Czech name

    ICT nástroje a učitelé: adorace či rezistence?

  • Czech description

    Neustálý rozvoj informačních a komunikačních technologií, včetně jejich zavádění do vzdělávání, kladou stále nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními ICT nástroji pracovat a vytvářet pro potřeby takto koncipované výuky také vhodné vzdělávací materiály. Tato potřeba vychází nejen z praxe, ale také z nutnosti akceptovat moderní paradigma vzdělávání, jehož vlajkovou lodí je konstruktivismus, který vnímá důležitost vnitřních předpokladů žáka pro učení, ale také jeho kontaktů či interakce s prostředím. V tomto moderním paradigmatu vzdělávání jsou tedy ICT nástroje vhodným prostředkem pro zvýšení efektivity vzdělávacího procesu, jak z pohledu žáka, tak i učitele. Předložená publikace na tyto současné výzvy reaguje a pokouší o celkovou analýzu způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli mateřských, základních a středních škol v oblasti realizace výuky podpořené moderními didaktickými prostředky a digitálními technologiemi. Tato analýza, vymezující teoretická východiska řešené problematiky na základě analýz příslušných teorií učení, je také doplněna několika výzkumnými šetřeními, jejich průběh a výsledky jsou v předložené publikaci prezentovány. Tato výzkumná šetření, realizovaná na základě použití kvantitativních výzkumných metod, poskytují popis aktuálního stavu ve využívání ICT nástrojů v práci učitele a identifikují i některé bariéry a omezení, které učitele od využití ICT nástrojů ve výuce odrazují

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-5092-6

  • Number of pages

    321

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book