ICT tools versus teachers: adoration or resistence?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73580226" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73580226 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333160040" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333160040</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.17.24450926" target="_blank" >10.5507/pdf.17.24450926</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ICT nástroje a učitelé: adorace či rezistence?
Original language description
Neustálý rozvoj informačních a komunikačních technologií, včetně jejich zavádění do vzdělávání, kladou stále nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními ICT nástroji pracovat a vytvářet pro potřeby takto koncipované výuky také vhodné vzdělávací materiály. Tato potřeba vychází nejen z praxe, ale také z nutnosti akceptovat moderní paradigma vzdělávání, jehož vlajkovou lodí je konstruktivismus, který vnímá důležitost vnitřních předpokladů žáka pro učení, ale také jeho kontaktů či interakce s prostředím. V tomto moderním paradigmatu vzdělávání jsou tedy ICT nástroje vhodným prostředkem pro zvýšení efektivity vzdělávacího procesu, jak z pohledu žáka, tak i učitele. Předložená publikace na tyto současné výzvy reaguje a pokouší o celkovou analýzu způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli mateřských, základních a středních škol v oblasti realizace výuky podpořené moderními didaktickými prostředky a digitálními technologiemi. Tato analýza, vymezující teoretická východiska řešené problematiky na základě analýz příslušných teorií učení, je také doplněna několika výzkumnými šetřeními, jejich průběh a výsledky jsou v předložené publikaci prezentovány. Tato výzkumná šetření, realizovaná na základě použití kvantitativních výzkumných metod, poskytují popis aktuálního stavu ve využívání ICT nástrojů v práci učitele a identifikují i některé bariéry a omezení, které učitele od využití ICT nástrojů ve výuce odrazují
Czech name
ICT nástroje a učitelé: adorace či rezistence?
Czech description
Neustálý rozvoj informačních a komunikačních technologií, včetně jejich zavádění do vzdělávání, kladou stále nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními ICT nástroji pracovat a vytvářet pro potřeby takto koncipované výuky také vhodné vzdělávací materiály. Tato potřeba vychází nejen z praxe, ale také z nutnosti akceptovat moderní paradigma vzdělávání, jehož vlajkovou lodí je konstruktivismus, který vnímá důležitost vnitřních předpokladů žáka pro učení, ale také jeho kontaktů či interakce s prostředím. V tomto moderním paradigmatu vzdělávání jsou tedy ICT nástroje vhodným prostředkem pro zvýšení efektivity vzdělávacího procesu, jak z pohledu žáka, tak i učitele. Předložená publikace na tyto současné výzvy reaguje a pokouší o celkovou analýzu způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli mateřských, základních a středních škol v oblasti realizace výuky podpořené moderními didaktickými prostředky a digitálními technologiemi. Tato analýza, vymezující teoretická východiska řešené problematiky na základě analýz příslušných teorií učení, je také doplněna několika výzkumnými šetřeními, jejich průběh a výsledky jsou v předložené publikaci prezentovány. Tato výzkumná šetření, realizovaná na základě použití kvantitativních výzkumných metod, poskytují popis aktuálního stavu ve využívání ICT nástrojů v práci učitele a identifikují i některé bariéry a omezení, které učitele od využití ICT nástrojů ve výuce odrazují
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-5092-6
Number of pages
321
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—