Representation of Shoa and Holocaust Terms in Selected Curriculum Documents
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587600" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587600 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech
Original language description
Příspěvek se zabývá mírou zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech. Důraz je kladen na kurikulum izraelské, které lze svou strukturou vzhledem k vymezeným termínům považovat za vzorové. Izraelské kurikulum je v příspěvku komparováno s vybranými českými kurikulárními dokumenty. Zjištěné diference se pokoušíme vysvětlit v návaznosti na potřeby států s ohledem na historické, společenské a geografické aspekty. Teoretická báze výkladu o uplatnění pojmů ve světových kurikulárních dokumentech je tvořena myšlenkami vybraných světových odborníků v dané oblasti. Na podkladě jejich idejí se snažíme explikovat aktuálnost definované problematiky a s tím související značnou potřebnost pro její implementaci do českých kurikulárních dokumentů.
Czech name
Zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech
Czech description
Příspěvek se zabývá mírou zastoupení termínů šoa a holokaust ve vybraných kurikulárních dokumentech. Důraz je kladen na kurikulum izraelské, které lze svou strukturou vzhledem k vymezeným termínům považovat za vzorové. Izraelské kurikulum je v příspěvku komparováno s vybranými českými kurikulárními dokumenty. Zjištěné diference se pokoušíme vysvětlit v návaznosti na potřeby států s ohledem na historické, společenské a geografické aspekty. Teoretická báze výkladu o uplatnění pojmů ve světových kurikulárních dokumentech je tvořena myšlenkami vybraných světových odborníků v dané oblasti. Na podkladě jejich idejí se snažíme explikovat aktuálnost definované problematiky a s tím související značnou potřebnost pro její implementaci do českých kurikulárních dokumentů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
QUAERE 2018
ISBN
978-80-87952-26-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
8
Pages from-to
802-809
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Jun 27, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—