Department of Art Education of Palacky University in Olomouc: Traditions and Present
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589595" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589595 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Katedra výtvarné výchovy Univerzity Palackého v Olomouci: tradice a současnost
Original language description
Olomoucká katedra výtvarné výchovy, jejíž počátky souvisejí s obnovením univerzity v roce 1946, kontinuálně navazuje na velkorysou zakladatelskou koncepci, která se inspirovala podněty předválečných evropských výtvarných avantgard, zejména Bauhausu, a prosazovala myšlenku těsného propojení uměleckého a teoretického vzdělávání s ovládnutím technologické stránky výtvarné práce. S důrazem na toto dědictví se do současné podoby pracoviště zformovalo podstatnými koncepčními a personálními proměnami provedenými v letech 1989–1993, kdy bylo nově programově definováno odborné zaměření. Jeho hlavním cílem zůstala výchova budoucích výtvarných pedagogů, avšak postavená na mnohem širší, aktuální oborové bázi, reflektující mody a funkce současného výtvarného projevu a doplněná o důraz na samostatnou výtvarnou a výstavní činnost studentů, kterou zakomponovala do programu své umělecké výchovy a dále ji rozvíjí v širokém spektru svých rozmanitých pedagogických a kulturních počinů.,
Czech name
Katedra výtvarné výchovy Univerzity Palackého v Olomouci: tradice a současnost
Czech description
Olomoucká katedra výtvarné výchovy, jejíž počátky souvisejí s obnovením univerzity v roce 1946, kontinuálně navazuje na velkorysou zakladatelskou koncepci, která se inspirovala podněty předválečných evropských výtvarných avantgard, zejména Bauhausu, a prosazovala myšlenku těsného propojení uměleckého a teoretického vzdělávání s ovládnutím technologické stránky výtvarné práce. S důrazem na toto dědictví se do současné podoby pracoviště zformovalo podstatnými koncepčními a personálními proměnami provedenými v letech 1989–1993, kdy bylo nově programově definováno odborné zaměření. Jeho hlavním cílem zůstala výchova budoucích výtvarných pedagogů, avšak postavená na mnohem širší, aktuální oborové bázi, reflektující mody a funkce současného výtvarného projevu a doplněná o důraz na samostatnou výtvarnou a výstavní činnost studentů, kterou zakomponovala do programu své umělecké výchovy a dále ji rozvíjí v širokém spektru svých rozmanitých pedagogických a kulturních počinů.,
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vybrané vidění. Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání
ISBN
978-80-7561-165-9
Number of pages of the result
15
Pages from-to
121-135
Number of pages of the book
148
Publisher name
Univerzita J. E. Purkyně
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS chapter
—