All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Department of Art Education of Palacky University in Olomouc: Traditions and Present

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589595" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589595 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Katedra výtvarné výchovy Univerzity Palackého v Olomouci: tradice a současnost

  • Original language description

    Olomoucká katedra výtvarné výchovy, jejíž počátky souvisejí s obnovením univerzity v roce 1946, kontinuálně navazuje na velkorysou zakladatelskou koncepci, která se inspirovala podněty předválečných evropských výtvarných avantgard, zejména Bauhausu, a prosazovala myšlenku těsného propojení uměleckého a teoretického vzdělávání s ovládnutím technologické stránky výtvarné práce. S důrazem na toto dědictví se do současné podoby pracoviště zformovalo podstatnými koncepčními a personálními proměnami provedenými v letech 1989–1993, kdy bylo nově programově definováno odborné zaměření. Jeho hlavním cílem zůstala výchova budoucích výtvarných pedagogů, avšak postavená na mnohem širší, aktuální oborové bázi, reflektující mody a funkce současného výtvarného projevu a doplněná o důraz na samostatnou výtvarnou a výstavní činnost studentů, kterou zakomponovala do programu své umělecké výchovy a dále ji rozvíjí v širokém spektru svých rozmanitých pedagogických a kulturních počinů.,

  • Czech name

    Katedra výtvarné výchovy Univerzity Palackého v Olomouci: tradice a současnost

  • Czech description

    Olomoucká katedra výtvarné výchovy, jejíž počátky souvisejí s obnovením univerzity v roce 1946, kontinuálně navazuje na velkorysou zakladatelskou koncepci, která se inspirovala podněty předválečných evropských výtvarných avantgard, zejména Bauhausu, a prosazovala myšlenku těsného propojení uměleckého a teoretického vzdělávání s ovládnutím technologické stránky výtvarné práce. S důrazem na toto dědictví se do současné podoby pracoviště zformovalo podstatnými koncepčními a personálními proměnami provedenými v letech 1989–1993, kdy bylo nově programově definováno odborné zaměření. Jeho hlavním cílem zůstala výchova budoucích výtvarných pedagogů, avšak postavená na mnohem širší, aktuální oborové bázi, reflektující mody a funkce současného výtvarného projevu a doplněná o důraz na samostatnou výtvarnou a výstavní činnost studentů, kterou zakomponovala do programu své umělecké výchovy a dále ji rozvíjí v širokém spektru svých rozmanitých pedagogických a kulturních počinů.,

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vybrané vidění. Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7561-165-9

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    121-135

  • Number of pages of the book

    148

  • Publisher name

    Univerzita J. E. Purkyně

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS chapter