Digitalization and Digital Technology in Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589618" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589618 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/02/08.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/02/08.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.015" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.015</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Digitalizace a digitální technologie ve školství
Original language description
Technologie jsou v čím dál větší míře dnes svázány s digitalizací jako logického stupně technologického rozvoje společnosti. Digitální technologie mění ekonomiku i život společnosti. Tyto změny se nevyhnutelně dotýkají fungování společnosti i života všech jednotlivců. Tento vývoj znamená nové příležitosti a s nimi rozvoj inovativních služeb, jež mají dopad na kvalitu života. Je nezbytné, aby vzdělávací systém reagoval na měnící se společnost ovlivněnou digitálním způsobem komunikace a práce. Digitálnímu světu se tudíž musí přizpůsobit způsob vzdělávání dětí, žáků, studentů i pedagogů. Příspěvek se tak zabývá otázkou digitální gramotnosti v podmínkách českého školství. Shrnuje základní strategie, které podmiňují jeho rozvoj a tyto doplňuje o pohled na realitu ve školství vlastním výzkumným šetřením.
Czech name
Digitalizace a digitální technologie ve školství
Czech description
Technologie jsou v čím dál větší míře dnes svázány s digitalizací jako logického stupně technologického rozvoje společnosti. Digitální technologie mění ekonomiku i život společnosti. Tyto změny se nevyhnutelně dotýkají fungování společnosti i života všech jednotlivců. Tento vývoj znamená nové příležitosti a s nimi rozvoj inovativních služeb, jež mají dopad na kvalitu života. Je nezbytné, aby vzdělávací systém reagoval na měnící se společnost ovlivněnou digitálním způsobem komunikace a práce. Digitálnímu světu se tudíž musí přizpůsobit způsob vzdělávání dětí, žáků, studentů i pedagogů. Příspěvek se tak zabývá otázkou digitální gramotnosti v podmínkách českého školství. Shrnuje základní strategie, které podmiňují jeho rozvoj a tyto doplňuje o pohled na realitu ve školství vlastním výzkumným šetřením.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
68-77
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—