Education to the Values and Professional Beliefs of Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591218" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591218 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova k hodnotám ve vztahu k profesnímu přesvědčení učitelů
Original language description
Cílem příspěvku je představit výuku hodnotám jako jev v rámci školní edukace, který má významný vliv na profesní přesvědčení učitelů. Cílem výzkumu bylo odkrýt tyto vazby a upozornit na ně. Výzkum je realizován v kvalitativním výzkumném designu s autorskou kombinací metod sběru dat, jejich zpracování i interpretace. Výzkum potvrdil, že proces výuky hodnotám, ale hlavně jeho výsledky, mohou významně ovlivnit nejen žáka, ale i učitele, jeho profesní přesvědčení, jeho víru (belief) v profesi a její smysl, a podpořit učitelův pocit individuální osobní úspěšnosti. Mohlo by v praxi jít o důležitý nástroj v rukou učitele, který má vliv nejen na žáka, ale i na učitelovo profesní přesvědčení a na naplňování smyslu jeho práce.
Czech name
Výchova k hodnotám ve vztahu k profesnímu přesvědčení učitelů
Czech description
Cílem příspěvku je představit výuku hodnotám jako jev v rámci školní edukace, který má významný vliv na profesní přesvědčení učitelů. Cílem výzkumu bylo odkrýt tyto vazby a upozornit na ně. Výzkum je realizován v kvalitativním výzkumném designu s autorskou kombinací metod sběru dat, jejich zpracování i interpretace. Výzkum potvrdil, že proces výuky hodnotám, ale hlavně jeho výsledky, mohou významně ovlivnit nejen žáka, ale i učitele, jeho profesní přesvědčení, jeho víru (belief) v profesi a její smysl, a podpořit učitelův pocit individuální osobní úspěšnosti. Mohlo by v praxi jít o důležitý nástroj v rukou učitele, který má vliv nejen na žáka, ale i na učitelovo profesní přesvědčení a na naplňování smyslu jeho práce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z konference Mládež a hodnoty 2018.Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti
ISBN
978-80-244-5408-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
9
Pages from-to
44-52
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Nov 8, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—