All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Are there topics of education for sexual reproductive health in educational reality perceived by pupils as dominant or absent?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591497" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591497 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jsou témata výchovy k sexuálně reprodukčnímu zdraví v edukační realitě vnímaná žáky jako dominantní či absentující?

  • Original language description

    Cílem sdělení je představit dílčí výsledky výzkumu „Výchova ke zdraví pohledem žáků a pedagogů základních škol“ vztahující se k subjektivní evaluaci realizovaného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví v edukační realitě nižšího sekundárního vzdělávání žáky 9. ročníků základních škol. Akcent v tomto sdělení je kladen na subjektivní evaluaci žáků směrem k tématům pojícím se s problematikou sexuálně reprodukčního zdraví (a to v rámci dvou tematických okruhů učiva vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví dle RVP ZV 2013, 2016, které mají nejtěsnější vazbu na problematiku sexuálně reprodukčního zdraví). Konkrétním cílem je tedy zjistit, která subtémata žáci hodnotí jako dominantní či absentující v edukační realitě, resp. která subtémata jsou žáky preferovaná. Na základě výsledků od 755 žáků z 23 základních škol v 5 krajích ČR je možno konstatovat, že jako nejdominantnější subtéma v tematickém okruhu Vztahy mezi lidmi a formy soužití hodnotí žáci „Vztahy ve dvojici – partnerské vztahy, manželství a rodičovství“ a v tematickém okruhu Změny v životě člověka a jejich reflexe udávají jako dominantní subtéma „Tělesné změny v dětství, pubertě a dospívání“. Jako absentující subtéma nejčastěji žáci uváděli „Promiskuita“ a „Poruchy pohlavní identity“. Jako žáky preferovaná témata jsou ve většině žáky udávaná ta, která byla současně žáky označena jako dominantní témata v edukační realitě vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.

  • Czech name

    Jsou témata výchovy k sexuálně reprodukčnímu zdraví v edukační realitě vnímaná žáky jako dominantní či absentující?

  • Czech description

    Cílem sdělení je představit dílčí výsledky výzkumu „Výchova ke zdraví pohledem žáků a pedagogů základních škol“ vztahující se k subjektivní evaluaci realizovaného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví v edukační realitě nižšího sekundárního vzdělávání žáky 9. ročníků základních škol. Akcent v tomto sdělení je kladen na subjektivní evaluaci žáků směrem k tématům pojícím se s problematikou sexuálně reprodukčního zdraví (a to v rámci dvou tematických okruhů učiva vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví dle RVP ZV 2013, 2016, které mají nejtěsnější vazbu na problematiku sexuálně reprodukčního zdraví). Konkrétním cílem je tedy zjistit, která subtémata žáci hodnotí jako dominantní či absentující v edukační realitě, resp. která subtémata jsou žáky preferovaná. Na základě výsledků od 755 žáků z 23 základních škol v 5 krajích ČR je možno konstatovat, že jako nejdominantnější subtéma v tematickém okruhu Vztahy mezi lidmi a formy soužití hodnotí žáci „Vztahy ve dvojici – partnerské vztahy, manželství a rodičovství“ a v tematickém okruhu Změny v životě člověka a jejich reflexe udávají jako dominantní subtéma „Tělesné změny v dětství, pubertě a dospívání“. Jako absentující subtéma nejčastěji žáci uváděli „Promiskuita“ a „Poruchy pohlavní identity“. Jako žáky preferovaná témata jsou ve většině žáky udávaná ta, která byla současně žáky označena jako dominantní témata v edukační realitě vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník referátů 8. moravský regionální kongres k sexuální výchově

  • ISBN

    978-80-905696-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    25-37

  • Publisher name

    Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu, z. s.

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Mar 6, 2018

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article