Person with Disabilities through the Eyes of Primary School Pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593180" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593180 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://books.google.cz/books/about?id=axl9DwAAQBAJ&redir_esc=y" target="_blank" >https://books.google.cz/books/about?id=axl9DwAAQBAJ&redir_esc=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Člověk se zdravotním postižením pohledem žáků středního školního věku
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který byl realizován mezi 180 žáky 3.–5. ročníků základních škol v Olomouckém kraji. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje, zkušenosti a informovanost žáků ve vztahu k lidem se zdravotním postižením. Střední školní věk respondentů byl zvolen vzhledem k tomu, že se jedná o věk, kdy si žáci obvykle začínají vytvářet vlastní postoje a názory. Použitou metodou byl dotazník. Výsledky výzkumu poukázaly na jednu stranu na to, že žáci zaujímají k lidem se zdravotním postižením spíše kladný postoj, na druhou stranu však odhalily určité mezery v informovanosti a povědomí žáků o lidech se zdravotním postižením. Závěrečná část příspěvku shrnuje výsledky výzkumu, formuluje problematické oblasti a navrhuje možnosti řešení. V diskusi přinášíme návrh projektového vyučování vytvořeného za účelem poskytnutí prostoru pro sebezkušenost a zamyšlení se nad vlastními postoji a zvýšení informovanosti žáků o lidech se zdravotním postižením a o specifikách v komunikaci.
Czech name
Člověk se zdravotním postižením pohledem žáků středního školního věku
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který byl realizován mezi 180 žáky 3.–5. ročníků základních škol v Olomouckém kraji. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje, zkušenosti a informovanost žáků ve vztahu k lidem se zdravotním postižením. Střední školní věk respondentů byl zvolen vzhledem k tomu, že se jedná o věk, kdy si žáci obvykle začínají vytvářet vlastní postoje a názory. Použitou metodou byl dotazník. Výsledky výzkumu poukázaly na jednu stranu na to, že žáci zaujímají k lidem se zdravotním postižením spíše kladný postoj, na druhou stranu však odhalily určité mezery v informovanosti a povědomí žáků o lidech se zdravotním postižením. Závěrečná část příspěvku shrnuje výsledky výzkumu, formuluje problematické oblasti a navrhuje možnosti řešení. V diskusi přinášíme návrh projektového vyučování vytvořeného za účelem poskytnutí prostoru pro sebezkušenost a zamyšlení se nad vlastními postoji a zvýšení informovanosti žáků o lidech se zdravotním postižením a o specifikách v komunikaci.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti.
ISBN
978-80-244-5408-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
20
Pages from-to
68-87
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Nov 8, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—