Pupils’ Success Rate in Solving Geometric Problems from Math Kangaroo Contest at the Beginning of Secondary Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593916" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593916 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_2-2018.pdf" target="_blank" >http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_2-2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úspěšnost žáků na počátku sekundárního vzdělávání při řešení geometrických úloh ze soutěže Matematický klokan
Original language description
Článek se věnuje geometrickým úlohám ze soutěže Matematický klokan a jejich řešení žáky po absolvování 1. stupně základní školy. Zaměření na geometrické úlohy vyplývá především z toho, že tato část matematiky bývá pro žáky na základních školách náročnější a tudíž méně oblíbená. Použity byly úlohy ze soutěže Matematický klokan, neboť se jedná o úlohy jiné než běžné typové úlohy v učebnicích matematiky pro základní školy. Úlohy z této soutěže by pro žáky mohly být zajímavější, atraktivnější a mohly by je nadchnout pro tuto část matematiky. Z vybraných geometrických úloh byly připraveny testy a takto modifikovaná podoba soutěže Matematický klokan byla aplikována na základní škole Horka nad Moravou. Zapojené 6. třídy odpovídají kategorii Benjamín soutěže Matematický klokan. Vybrány byly 6. třídy také proto, aby se ověřila schopnost žáků řešit geometrické úlohy po prvním stupni základní školy ještě před tím, než naváží dalším učivem z geometrie druhého stupně. Zajímavé by mohlo být i srovnání výsledků ve třídách s různě realizovanou výukou. Uvedená škola je zatím jedinou školou na Olomoucku, kde na prvním stupni probíhá vedle klasické výuky i výuka metodou Montessori.
Czech name
Úspěšnost žáků na počátku sekundárního vzdělávání při řešení geometrických úloh ze soutěže Matematický klokan
Czech description
Článek se věnuje geometrickým úlohám ze soutěže Matematický klokan a jejich řešení žáky po absolvování 1. stupně základní školy. Zaměření na geometrické úlohy vyplývá především z toho, že tato část matematiky bývá pro žáky na základních školách náročnější a tudíž méně oblíbená. Použity byly úlohy ze soutěže Matematický klokan, neboť se jedná o úlohy jiné než běžné typové úlohy v učebnicích matematiky pro základní školy. Úlohy z této soutěže by pro žáky mohly být zajímavější, atraktivnější a mohly by je nadchnout pro tuto část matematiky. Z vybraných geometrických úloh byly připraveny testy a takto modifikovaná podoba soutěže Matematický klokan byla aplikována na základní škole Horka nad Moravou. Zapojené 6. třídy odpovídají kategorii Benjamín soutěže Matematický klokan. Vybrány byly 6. třídy také proto, aby se ověřila schopnost žáků řešit geometrické úlohy po prvním stupni základní školy ještě před tím, než naváží dalším učivem z geometrie druhého stupně. Zajímavé by mohlo být i srovnání výsledků ve třídách s různě realizovanou výukou. Uvedená škola je zatím jedinou školou na Olomoucku, kde na prvním stupni probíhá vedle klasické výuky i výuka metodou Montessori.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2018
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
16-29
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—