Preparing for the leaving of children from the children's home in the conditions of Czech institutional education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593264" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593264 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Příprava na odchod dětí z dětského domova v podmínkách české ústavní výchovy
Original language description
Rodina by měla plnit ve vztahu k dítěti základní funkce, které slouží mj. ke zdravému rozvoji osobnosti dítěte. Pokud rodina v plnění svých funkcí systematicky selhává, hledá se jiná možnost, jak dítěti jeho potřeby zajistit. Dětský domov je v České republice jeden z typů zařízení, kde se dítě z nefunkční rodiny může dostat. Plní především výchovné, vzdělávací a sociální úkoly. Přesto, že se snaží maximálně přiblížit rodinnému prostředí, nikdy všechny funkce rodiny nemůže zcela nahradit. Děti žijící dlouhodobě v ústavním zařízení mívají problémy v psychické i sociální oblasti a jejich socializace a úspěšné fungování ve společnosti bývá v mnoha ohledech značně ztíženo. Příspěvek se zaměřuje na odchod těchto dětí z dětského domova, za účelem osamostatnění se. V metodologické části prezentuji dílčí výsledky kvalitativní části výzkumného šetření. Ta se zaměřuje na subjektivní pohled jedinců, kteří dětský domov za účelem osamostatnění se v brzké době opustí. Představeny jsou analýzy rozhovorů se třemi klienty dětského domova. Tyto rozhovory byly analyzovány za pomocí kvalitativně orientované metody konstituce významu Meaning Constitution Analysis (MCA), která vychází z empirické fenomenologie Edmunda Husserla.
Czech name
Příprava na odchod dětí z dětského domova v podmínkách české ústavní výchovy
Czech description
Rodina by měla plnit ve vztahu k dítěti základní funkce, které slouží mj. ke zdravému rozvoji osobnosti dítěte. Pokud rodina v plnění svých funkcí systematicky selhává, hledá se jiná možnost, jak dítěti jeho potřeby zajistit. Dětský domov je v České republice jeden z typů zařízení, kde se dítě z nefunkční rodiny může dostat. Plní především výchovné, vzdělávací a sociální úkoly. Přesto, že se snaží maximálně přiblížit rodinnému prostředí, nikdy všechny funkce rodiny nemůže zcela nahradit. Děti žijící dlouhodobě v ústavním zařízení mívají problémy v psychické i sociální oblasti a jejich socializace a úspěšné fungování ve společnosti bývá v mnoha ohledech značně ztíženo. Příspěvek se zaměřuje na odchod těchto dětí z dětského domova, za účelem osamostatnění se. V metodologické části prezentuji dílčí výsledky kvalitativní části výzkumného šetření. Ta se zaměřuje na subjektivní pohled jedinců, kteří dětský domov za účelem osamostatnění se v brzké době opustí. Představeny jsou analýzy rozhovorů se třemi klienty dětského domova. Tyto rozhovory byly analyzovány za pomocí kvalitativně orientované metody konstituce významu Meaning Constitution Analysis (MCA), která vychází z empirické fenomenologie Edmunda Husserla.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Križovatky X. Úskalia náhradnej výchovy
ISBN
978-80-972188-8-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
144-152
Publisher name
Diagnostické centrum pre mládež Záhorská Bystrica
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Oct 11, 2018
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—