Comunication, Social Skills and its Development in Children with Autism Spectrum Disorder Focused on Pragmatic Language Level
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593345" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593345 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/2019_konecna__1_.pdf" target="_blank" >https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/2019_konecna__1_.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komunikace, sociální dovednosti a jejich vývoj u dětí s poruchou autistického spektra se zaměřením na pragmatickou jazykovou rovinu
Original language description
Příspěvek se zabývá vývojem komunikace a sociálních dovedností u dvou chlapců a jedné dívky předškolního a mladšího školního věku s diagnózou dětského autismu. Schopnosti dětí byly hodnoceny třemi hodnotícími materiály určenými dětem s poruchami autistického spektra. Hodnocení probíhalo ve třech etapách. Získané závěry vývoje schopností dětí nelze souhrnně generalizovat, avšak jistý vývoj lze sledovat u každého z nich ve většině položek ze sledovaných oblastí. Jediným společným výsledkem dětí byla neschopnost vykonat jeden ze subtestů, který je součástí jednoho z použitých testových materiálů. Jedná se o rozlišování vizuálních schémat, u kterého se předpokládá schopnost fixace pohledu na obrázky a pochopení instrukce.
Czech name
Komunikace, sociální dovednosti a jejich vývoj u dětí s poruchou autistického spektra se zaměřením na pragmatickou jazykovou rovinu
Czech description
Příspěvek se zabývá vývojem komunikace a sociálních dovedností u dvou chlapců a jedné dívky předškolního a mladšího školního věku s diagnózou dětského autismu. Schopnosti dětí byly hodnoceny třemi hodnotícími materiály určenými dětem s poruchami autistického spektra. Hodnocení probíhalo ve třech etapách. Získané závěry vývoje schopností dětí nelze souhrnně generalizovat, avšak jistý vývoj lze sledovat u každého z nich ve většině položek ze sledovaných oblastí. Jediným společným výsledkem dětí byla neschopnost vykonat jeden ze subtestů, který je součástí jednoho z použitých testových materiálů. Jedná se o rozlišování vizuálních schémat, u kterého se předpokládá schopnost fixace pohledu na obrázky a pochopení instrukce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD existence. IX. Cesko-slovenská konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-5544-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
127-136
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 21, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—