Prospective Teacher Readiness for Using Graduated Tasks in Primary Mathematics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594146" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594146 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Připravenost budoucích učitelů primárního stupně na práci s gradovanými úlohami v matematice
Original language description
Zajistit odpovídající obtížnost matematických úloh tak, aby vyhovovaly kognitivní úrovni jednotlivých žáků ve třídě, bývá nelehký úkol. Jedno z řešení mohou představovat tzv. gradované úlohy. Gradované úlohy se dají charakterizovat jako posloupnost několika úloh zaměřených na procvičování určité části učiva, jejichž náročnost stoupá podle jistých kriterií. Podle obtížnosti se úlohy řadí do několika úrovní. Žáci podle svých schopností mohou řešit jen vybranou úroveň gradovaných úloh a dostávají možnost uspět na své obtížnostní úrovni. Gradované úlohy tak napomáhají individuální výuce. Další využití gradovaných úloh je, že žáci postupují při výuce daného tematického celku od řešení příkladů nejnižší úrovně k nejvyšší úrovni. Zde se často uplatňují tzv. gradované řetězce matematických úloh. Jedná se o posloupnosti několika úloh, kde následující úloha navazuje na úlohu předcházející, ale vždy se v ní objeví něco nového dosud neprocvičeného. Práce s gradovanými úlohami a zejména tvorba gradovaných úloh bývá pro učitele náročná, neboť jednotlivé úlohy se musí správně vystupňovat. Východiskem příspěvku bylo řešení projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci s názvem Netradiční výuková prostředí ve vyučování matematice. V rámci projektu se mimo jiné zjišťovalo povědomí budoucích učitelů o gradovaných úlohách v matematice.
Czech name
Připravenost budoucích učitelů primárního stupně na práci s gradovanými úlohami v matematice
Czech description
Zajistit odpovídající obtížnost matematických úloh tak, aby vyhovovaly kognitivní úrovni jednotlivých žáků ve třídě, bývá nelehký úkol. Jedno z řešení mohou představovat tzv. gradované úlohy. Gradované úlohy se dají charakterizovat jako posloupnost několika úloh zaměřených na procvičování určité části učiva, jejichž náročnost stoupá podle jistých kriterií. Podle obtížnosti se úlohy řadí do několika úrovní. Žáci podle svých schopností mohou řešit jen vybranou úroveň gradovaných úloh a dostávají možnost uspět na své obtížnostní úrovni. Gradované úlohy tak napomáhají individuální výuce. Další využití gradovaných úloh je, že žáci postupují při výuce daného tematického celku od řešení příkladů nejnižší úrovně k nejvyšší úrovni. Zde se často uplatňují tzv. gradované řetězce matematických úloh. Jedná se o posloupnosti několika úloh, kde následující úloha navazuje na úlohu předcházející, ale vždy se v ní objeví něco nového dosud neprocvičeného. Práce s gradovanými úlohami a zejména tvorba gradovaných úloh bývá pro učitele náročná, neboť jednotlivé úlohy se musí správně vystupňovat. Východiskem příspěvku bylo řešení projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci s názvem Netradiční výuková prostředí ve vyučování matematice. V rámci projektu se mimo jiné zjišťovalo povědomí budoucích učitelů o gradovaných úlohách v matematice.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2018
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
59-66
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—