All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prospective Teacher Readiness for Using Graduated Tasks in Primary Mathematics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594146" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594146 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Připravenost budoucích učitelů primárního stupně na práci s gradovanými úlohami v matematice

  • Original language description

    Zajistit odpovídající obtížnost matematických úloh tak, aby vyhovovaly kognitivní úrovni jednotlivých žáků ve třídě, bývá nelehký úkol. Jedno z řešení mohou představovat tzv. gradované úlohy. Gradované úlohy se dají charakterizovat jako posloupnost několika úloh zaměřených na procvičování určité části učiva, jejichž náročnost stoupá podle jistých kriterií. Podle obtížnosti se úlohy řadí do několika úrovní. Žáci podle svých schopností mohou řešit jen vybranou úroveň gradovaných úloh a dostávají možnost uspět na své obtížnostní úrovni. Gradované úlohy tak napomáhají individuální výuce. Další využití gradovaných úloh je, že žáci postupují při výuce daného tematického celku od řešení příkladů nejnižší úrovně k nejvyšší úrovni. Zde se často uplatňují tzv. gradované řetězce matematických úloh. Jedná se o posloupnosti několika úloh, kde následující úloha navazuje na úlohu předcházející, ale vždy se v ní objeví něco nového dosud neprocvičeného. Práce s gradovanými úlohami a zejména tvorba gradovaných úloh bývá pro učitele náročná, neboť jednotlivé úlohy se musí správně vystupňovat. Východiskem příspěvku bylo řešení projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci s názvem Netradiční výuková prostředí ve vyučování matematice. V rámci projektu se mimo jiné zjišťovalo povědomí budoucích učitelů o gradovaných úlohách v matematice.

  • Czech name

    Připravenost budoucích učitelů primárního stupně na práci s gradovanými úlohami v matematice

  • Czech description

    Zajistit odpovídající obtížnost matematických úloh tak, aby vyhovovaly kognitivní úrovni jednotlivých žáků ve třídě, bývá nelehký úkol. Jedno z řešení mohou představovat tzv. gradované úlohy. Gradované úlohy se dají charakterizovat jako posloupnost několika úloh zaměřených na procvičování určité části učiva, jejichž náročnost stoupá podle jistých kriterií. Podle obtížnosti se úlohy řadí do několika úrovní. Žáci podle svých schopností mohou řešit jen vybranou úroveň gradovaných úloh a dostávají možnost uspět na své obtížnostní úrovni. Gradované úlohy tak napomáhají individuální výuce. Další využití gradovaných úloh je, že žáci postupují při výuce daného tematického celku od řešení příkladů nejnižší úrovně k nejvyšší úrovni. Zde se často uplatňují tzv. gradované řetězce matematických úloh. Jedná se o posloupnosti několika úloh, kde následující úloha navazuje na úlohu předcházející, ale vždy se v ní objeví něco nového dosud neprocvičeného. Práce s gradovanými úlohami a zejména tvorba gradovaných úloh bývá pro učitele náročná, neboť jednotlivé úlohy se musí správně vystupňovat. Východiskem příspěvku bylo řešení projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci s názvem Netradiční výuková prostředí ve vyučování matematice. V rámci projektu se mimo jiné zjišťovalo povědomí budoucích učitelů o gradovaných úlohách v matematice.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu

  • ISSN

    1805-7152

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2018

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    59-66

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database