All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education Primary Education Feminition of the Teacher Profession or Professionalization of Women Teacher as a Result of Institutionalization of Primary Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595921" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595921 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333175807" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333175807</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Feminizace učitelské profese aneb profesionalizace žen učitelek jako důsledek institucionalizace primární edukace

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje problematice profesionalizace žen učitelek v historickém kontextu procesu institucionalizace elementárního školství v českých zemích Habsburské monarchie v průběhu 19. století. Na základě analýzy diskursivních praktik definujících proměny role ženy, budou rekonstruovány počátky a proměny profesního uplatnění žen učitelek vedoucí k feminizaci učitelského povolání. Obsah příspěvku bude zaměřen na dva důležité a vzájemně provázané aspekty. Na prvním místě bude zjednodušeně nastíněn proces institucionalizace národního školství, který se ruku v ruce nesl v duchu národního boje, stejně jako ženského emancipačního hnutí, a za druhé ve své podstatě vedl k profesionalizaci ženského učitelského povolání.

  • Czech name

    Feminizace učitelské profese aneb profesionalizace žen učitelek jako důsledek institucionalizace primární edukace

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje problematice profesionalizace žen učitelek v historickém kontextu procesu institucionalizace elementárního školství v českých zemích Habsburské monarchie v průběhu 19. století. Na základě analýzy diskursivních praktik definujících proměny role ženy, budou rekonstruovány počátky a proměny profesního uplatnění žen učitelek vedoucí k feminizaci učitelského povolání. Obsah příspěvku bude zaměřen na dva důležité a vzájemně provázané aspekty. Na prvním místě bude zjednodušeně nastíněn proces institucionalizace národního školství, který se ruku v ruce nesl v duchu národního boje, stejně jako ženského emancipačního hnutí, a za druhé ve své podstatě vedl k profesionalizaci ženského učitelského povolání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou organizovanou Pedagogickou fakultou Prešovskej univerzity v Prešove pri príležitosti 70. výročia založenia Pedagogickej fakulty v Prešove

  • ISBN

    978-80-555-2267-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    58-65

  • Publisher name

    Prešovská univerzita

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Prešov

  • Event date

    Feb 6, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article