Imagery as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience Imagery as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience Imagery as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience Imagery as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience Imagination as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597943" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597943 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1902/lll1902_studie1.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1902/lll1902_studie1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20190902007" target="_blank" >10.11118/lifele20190902007</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Imaginace jako forma učení a prostředek k získávání nových dovedností a zkušeností
Original language description
Příspěvek pojednává o nejrůznějších formách využití základní lidské schopnosti – imaginace – v oblasti učení. Nejprve je definován pojem „imaginace“, který je v dnešní době stále ještě zaměňován za pouhou vizualizaci. Toto zjednodušení se snažíme uvést na pravou míru. Pod pojmem „učení“ je zde míněno především získávání nových návyků, zkušeností a rozvíjení schopností. Příspěvek se snaží o průřezový přehled oblastí, ve kterých imaginace může sloužit ke zlepšení či k utužení některé dovednosti či schopnosti. Z tohoto důvodu jsou vybrány oblasti terapie, koučování, sportu, hudby a školství. V každé z těchto oblastí (a nepochybně i v mnohých jiných) může být imaginace užitečným nástrojem. Je zde popsáno, jak efektivně využít imaginaci v rámci zvládání strachu, při učení se novým pohybovým vzorcům, ke zvýšení sebevědomí atd. V neposlední řadě je popsáno, co je základním předpokladem imaginace, jak by měla vypadat, aby byla co nejúčinnější, a jak se mohou v používání imaginace jednotlivé oblasti lišit.
Czech name
Imaginace jako forma učení a prostředek k získávání nových dovedností a zkušeností
Czech description
Příspěvek pojednává o nejrůznějších formách využití základní lidské schopnosti – imaginace – v oblasti učení. Nejprve je definován pojem „imaginace“, který je v dnešní době stále ještě zaměňován za pouhou vizualizaci. Toto zjednodušení se snažíme uvést na pravou míru. Pod pojmem „učení“ je zde míněno především získávání nových návyků, zkušeností a rozvíjení schopností. Příspěvek se snaží o průřezový přehled oblastí, ve kterých imaginace může sloužit ke zlepšení či k utužení některé dovednosti či schopnosti. Z tohoto důvodu jsou vybrány oblasti terapie, koučování, sportu, hudby a školství. V každé z těchto oblastí (a nepochybně i v mnohých jiných) může být imaginace užitečným nástrojem. Je zde popsáno, jak efektivně využít imaginaci v rámci zvládání strachu, při učení se novým pohybovým vzorcům, ke zvýšení sebevědomí atd. V neposlední řadě je popsáno, co je základním předpokladem imaginace, jak by měla vypadat, aby byla co nejúčinnější, a jak se mohou v používání imaginace jednotlivé oblasti lišit.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50103 - Cognitive sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
7-22
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—