Proposal of innovations of school educational programs of children's homes in the context of development of competencies of adolescents for independent living after leaving the children's home
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605669" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605669 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202003-0006_navrh-inovaci-skolnich-vzdelavacich-programu-detskych-domovu-v-kontextu-rozvoje-kompetenci-dospivajicich-pro-sa.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202003-0006_navrh-inovaci-skolnich-vzdelavacich-programu-detskych-domovu-v-kontextu-rozvoje-kompetenci-dospivajicich-pro-sa.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.013" target="_blank" >10.5507/epd.2020.013</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Návrh inovací školních vzdělávacích programů dětských domovů v kontextu rozvoje kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD
Original language description
Příspěvek se zabývá procesem začleňování jedinců, kteří opouštějí dětské domovy, do společnosti. Na tuto problematiku nazírá v kontextu její zapracovanosti ve školních vzdělávacích programech (ŠVP) dětských domovů s ohledem na stanovené edukační cíle zaměřené na rozvoj kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD. Text vychází z předpokladu, že sledovaná oblast je z hlediska zpracování v ŠVP dětských domovů nejednotně a nedostatečně uchopena. V mnoha ohledech uvedené kompetence neodpovídají potřebám dospívajících a jejich skutečnému osvojení v rámci života v dětském domově. Hlavním cílem příspěvku je na základě dostupných poznatků o obsahu a cílech ŠVP DD koncipovat návrh inovací, které by mohly v co největší míře reflektovat hlavní poslání dětských domovů, kterým je úspěšná sociální inkluze jedinců do společnosti po odchodu do samostatného života.
Czech name
Návrh inovací školních vzdělávacích programů dětských domovů v kontextu rozvoje kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD
Czech description
Příspěvek se zabývá procesem začleňování jedinců, kteří opouštějí dětské domovy, do společnosti. Na tuto problematiku nazírá v kontextu její zapracovanosti ve školních vzdělávacích programech (ŠVP) dětských domovů s ohledem na stanovené edukační cíle zaměřené na rozvoj kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD. Text vychází z předpokladu, že sledovaná oblast je z hlediska zpracování v ŠVP dětských domovů nejednotně a nedostatečně uchopena. V mnoha ohledech uvedené kompetence neodpovídají potřebám dospívajících a jejich skutečnému osvojení v rámci života v dětském domově. Hlavním cílem příspěvku je na základě dostupných poznatků o obsahu a cílech ŠVP DD koncipovat návrh inovací, které by mohly v co největší míře reflektovat hlavní poslání dětských domovů, kterým je úspěšná sociální inkluze jedinců do společnosti po odchodu do samostatného života.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
80-89
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—