Use of VEX IQ robotic kit in primary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606010" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606010 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dspace.tul.cz/handle/15240/158280" target="_blank" >https://dspace.tul.cz/handle/15240/158280</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití robotické stavebnice VEX IQ na základních školách
Original language description
Robotické hračky jsou v dnešní době jednou z cest, jak začít u dětí budovat vztah k technice a robotice už ve školce či na základní škole. Robotická stavebnice VEX IQ má oproti robotickýM hračkám další přidanou hodnotu – podporuje manuální zručnost, konstrukční dovednosti, kreativitu a týmovou spolupráci. Toto jsou v dnešní době některé ze základních důležitých kompetencí k uplatnění na pracovním trhu. Robotická stavebnice umožňuje STEAM (spojení vědy, technologií, inženýrství, umění a matematiky) výuku v praxi. Článek popisuje součásti a využití robotické stavebnice VEX IQ na základních školách – mozek robota, jednotlivé snímače, příprava a stavba robota, programování a ovládání robota. Autorka ukazuje možnosti využití této robotické stavebnice ve výuce na základní škole a při různých robotických soutěžích. Hlavní pozornost je věnována porovnání robotických stavebnic VEX IQ a LEGO MINSTORMS.
Czech name
Využití robotické stavebnice VEX IQ na základních školách
Czech description
Robotické hračky jsou v dnešní době jednou z cest, jak začít u dětí budovat vztah k technice a robotice už ve školce či na základní škole. Robotická stavebnice VEX IQ má oproti robotickýM hračkám další přidanou hodnotu – podporuje manuální zručnost, konstrukční dovednosti, kreativitu a týmovou spolupráci. Toto jsou v dnešní době některé ze základních důležitých kompetencí k uplatnění na pracovním trhu. Robotická stavebnice umožňuje STEAM (spojení vědy, technologií, inženýrství, umění a matematiky) výuku v praxi. Článek popisuje součásti a využití robotické stavebnice VEX IQ na základních školách – mozek robota, jednotlivé snímače, příprava a stavba robota, programování a ovládání robota. Autorka ukazuje možnosti využití této robotické stavebnice ve výuce na základní škole a při různých robotických soutěžích. Hlavní pozornost je věnována porovnání robotických stavebnic VEX IQ a LEGO MINSTORMS.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník konference Didinfo 2020
ISBN
978-80-7494-532-8
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
212-219
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Feb 12, 2020
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—