Puberty by the view of primary school pupils in Croatia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606227" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606227 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186113" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186113</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Puberta očima žáků primární školy v Chorvatsku
Original language description
Prepubescenti potřebují být adekvátně připraveni na pubertu, na všechny změny, vztahy a souvislosti. Děti mají získat potřebné znalosti už před jejím nástupem, v období, kdy jsou žáky primární školy. Znalosti představují souhrn nabytých poznatků získaných v procesu učení a vyjadřují informovanost žáků. Kognitivní úroveň znalostí reprezentuje rovinu poučení a vyjadřuje množství a kvalitu informací. Dospívání je široce vymezenou životní etapou, která je završena reprodukční schopností a dovršením tělesného růstu. V dospívání dochází k psychickým a sociálním změnám, které probíhají současně s biologickými změnami. Puberta je významným prvkem sexuální výchovy v celosvětové dimenzi. Námi realizovaný pedagogický výzkum zjišťoval, jakou úroveň znalostí o definování a významu puberty vykazují žáci primární školy v Chorvatsku a v kontextu dalších vybraných zemích (Česká republika, Švédsko, Čína, Španělsko). Ke zjištění dat jsme využili didaktický test znalostí. Obsah 9 testových úloh byl zaměřen na pojem puberta; na definování puberty; na věkové rozpětí průběhu puberty; na znalost změn tělesných znaků u chlapců a dívek; na znalost jiných změn, ke kterým v pubertě dochází, a na význam puberty v životě člověka. Pro zjištění statisticky významných rozdílů v odpovědích žáků v jednotlivých zemích byl použit neparametrický Kruskalův-Wallisův test. Výsledky poukázaly na fakt, že prepubescenti nemají vybudovány správné znalosti a nepojímají vztahy a souvislosti s problematikou puberty komplexně. Neúplné znalosti dokladují, že prepubescenti nespatřují význam puberty v komplexním pojetí, ale pouze částečně, a to v podobách různých kombinací v oblasti biologické, psychologické nebo sociální.
Czech name
Puberta očima žáků primární školy v Chorvatsku
Czech description
Prepubescenti potřebují být adekvátně připraveni na pubertu, na všechny změny, vztahy a souvislosti. Děti mají získat potřebné znalosti už před jejím nástupem, v období, kdy jsou žáky primární školy. Znalosti představují souhrn nabytých poznatků získaných v procesu učení a vyjadřují informovanost žáků. Kognitivní úroveň znalostí reprezentuje rovinu poučení a vyjadřuje množství a kvalitu informací. Dospívání je široce vymezenou životní etapou, která je završena reprodukční schopností a dovršením tělesného růstu. V dospívání dochází k psychickým a sociálním změnám, které probíhají současně s biologickými změnami. Puberta je významným prvkem sexuální výchovy v celosvětové dimenzi. Námi realizovaný pedagogický výzkum zjišťoval, jakou úroveň znalostí o definování a významu puberty vykazují žáci primární školy v Chorvatsku a v kontextu dalších vybraných zemích (Česká republika, Švédsko, Čína, Španělsko). Ke zjištění dat jsme využili didaktický test znalostí. Obsah 9 testových úloh byl zaměřen na pojem puberta; na definování puberty; na věkové rozpětí průběhu puberty; na znalost změn tělesných znaků u chlapců a dívek; na znalost jiných změn, ke kterým v pubertě dochází, a na význam puberty v životě člověka. Pro zjištění statisticky významných rozdílů v odpovědích žáků v jednotlivých zemích byl použit neparametrický Kruskalův-Wallisův test. Výsledky poukázaly na fakt, že prepubescenti nemají vybudovány správné znalosti a nepojímají vztahy a souvislosti s problematikou puberty komplexně. Neúplné znalosti dokladují, že prepubescenti nespatřují význam puberty v komplexním pojetí, ale pouze částečně, a to v podobách různých kombinací v oblasti biologické, psychologické nebo sociální.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník referátů
ISBN
978-80-907936-0-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
"95 "- 98
Publisher name
SPRSV
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Oct 15, 2020
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—