Selected Knowledge and Information on Puberty in Children in Hungary
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611465" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611465 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191352" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191352</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané znalosti a informace o pubertě u dětí v Maďarsku
Original language description
Klíčovým konceptem našeho longitudinálního pedagogického výzkumu jsou znalosti o pubertě u prepubescentů ve vybraných zemích. Cílem studie bylo zjistit úroveň znalostí o pubertě u dětí v prepubertě v době, kdy jsou na základní škole. Současný výzkum navazuje na naše předchozí výzkumné projekty realizované v letech 2015-2020 v České republice, Číně, Španělsku, Švédsku a Chorvatsku. V rámci univerzitního projektu byl v roce 2021 realizován výzkum v Maďarsku. Prepubertální děti je třeba vhodným způsobem připravit na pubertu včetně všech souvisejících změn, asociací a souvislostí a je třeba, aby získaly potřebné znalosti před jejím nástupem. Znalosti se získávají v procesu učení a představují úroveň informovanosti. Kognitivní úroveň znalostí představuje množství a kvalitu relevantních informací. Údaje našeho výzkumu byly shromážděny pomocí testu dosažených znalostí. Výsledky naznačují, že prepubescenti nemají správné znalosti o pubertě a neuvažují komplexně o příslušných asociacích a souvislostech. Neúplné znalosti naznačují, že prepubescenti neuvažují o významu puberty komplexně, ale spíše v různých kombinacích biologické, psychologické a sociální oblasti.
Czech name
Vybrané znalosti a informace o pubertě u dětí v Maďarsku
Czech description
Klíčovým konceptem našeho longitudinálního pedagogického výzkumu jsou znalosti o pubertě u prepubescentů ve vybraných zemích. Cílem studie bylo zjistit úroveň znalostí o pubertě u dětí v prepubertě v době, kdy jsou na základní škole. Současný výzkum navazuje na naše předchozí výzkumné projekty realizované v letech 2015-2020 v České republice, Číně, Španělsku, Švédsku a Chorvatsku. V rámci univerzitního projektu byl v roce 2021 realizován výzkum v Maďarsku. Prepubertální děti je třeba vhodným způsobem připravit na pubertu včetně všech souvisejících změn, asociací a souvislostí a je třeba, aby získaly potřebné znalosti před jejím nástupem. Znalosti se získávají v procesu učení a představují úroveň informovanosti. Kognitivní úroveň znalostí představuje množství a kvalitu relevantních informací. Údaje našeho výzkumu byly shromážděny pomocí testu dosažených znalostí. Výsledky naznačují, že prepubescenti nemají správné znalosti o pubertě a neuvažují komplexně o příslušných asociacích a souvislostech. Neúplné znalosti naznačují, že prepubescenti neuvažují o významu puberty komplexně, ale spíše v různých kombinacích biologické, psychologické a sociální oblasti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
29. Celostátní kongres k sexuální výchově v České republice
ISBN
978-80-907936-1-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
10-15
Publisher name
Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu
Place of publication
Praha
Event location
online
Event date
Oct 14, 2021
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—