All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Curriculum of informatics and digital technologies from the point of view of teachers of the 2nd level of basic schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73607098" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73607098 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186984" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186984</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24459035" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24459035</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kurikulum informatiky a digitálních technologií z pohledu učitelů 2. stupně základních škol

  • Original language description

    Cílem publikace je rozšířit teorii didaktiky informatiky a digitálních technologií a realizovat empirické výzkumné šetření, které by poskytlo informace významné pro kurikulární plánování. V jejím rámci byla provedena kritická a komparativní analýza aktuálních teoretických poznatků i výzkumných závěrů publikovaných domácími a zahraničními autory, kteří se danou problematikou zabývali. Zvláštní zřetel byl kladen na realizaci deskripce procesů spojených se zaváděním inovací v rámci kurikula informatiky a digitálních technologií. V rovině empirické, práce na výzkumném základě řeší otázku důležitosti jednotlivých témat učiva z pohledu učitelů informatiky a digitálních technologií. Klíčovým výsledkem bylo provedení výzkumu, na jehož základě proběhla kategorizace učitelů informatiky do skupin podle toho, jakou důležitost jednotlivým tématům učiva přikládali. Podařilo se extrahovat 3 skupiny učitelů. Početně nejobjemnější skupina učitelů zahrnovala ty, kteří byli názoru, že nejdůležitějším učivem je to, které se orientuje na rozvoj uživatelských kompetencí. Dosažené výsledky jsou významné nejen pro rozvoj teorie didaktiky informatiky, ale též pro školskou praxi, konkrétně v oblasti kurikulárních inovací.

  • Czech name

    Kurikulum informatiky a digitálních technologií z pohledu učitelů 2. stupně základních škol

  • Czech description

    Cílem publikace je rozšířit teorii didaktiky informatiky a digitálních technologií a realizovat empirické výzkumné šetření, které by poskytlo informace významné pro kurikulární plánování. V jejím rámci byla provedena kritická a komparativní analýza aktuálních teoretických poznatků i výzkumných závěrů publikovaných domácími a zahraničními autory, kteří se danou problematikou zabývali. Zvláštní zřetel byl kladen na realizaci deskripce procesů spojených se zaváděním inovací v rámci kurikula informatiky a digitálních technologií. V rovině empirické, práce na výzkumném základě řeší otázku důležitosti jednotlivých témat učiva z pohledu učitelů informatiky a digitálních technologií. Klíčovým výsledkem bylo provedení výzkumu, na jehož základě proběhla kategorizace učitelů informatiky do skupin podle toho, jakou důležitost jednotlivým tématům učiva přikládali. Podařilo se extrahovat 3 skupiny učitelů. Početně nejobjemnější skupina učitelů zahrnovala ty, kteří byli názoru, že nejdůležitějším učivem je to, které se orientuje na rozvoj uživatelských kompetencí. Dosažené výsledky jsou významné nejen pro rozvoj teorie didaktiky informatiky, ale též pro školskou praxi, konkrétně v oblasti kurikulárních inovací.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-5903-5

  • Number of pages

    199

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book